• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hemma igen!

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Efter 4 månader, varav 3 i La Manga, är vi hemma igen i Oxelösund. resan gick bra, men.... på nerresan fick vi påhälsning mellan Montpellier och Beziers. Två personer försökte att öppna bodelsdörren kl. 03.30 på natten. Som tur var så hade jag dörren låst medelst en vandringskäpp. Själva låset var inget problem för dem att öppna och INGET var skadat!! Nyckeln fungerade som vanligt och inbrottstjuvarna lunkade iväg, sura. På hemresan stannade vi, mitt på dagen för en kort stund mitt i Benidorm. Jag var i badrummet när Ulla hörde något konstig ljud, hon trodde det var jag på toan, men... bodelsdörrens lås bröts upp av en jäv..... som kom in, såg Ulla som skrek vad i hel...., han stack som en avlöning och försvann i en bil. Låset var tyvärr förstörd den här gången. Till saken hör att det var mycket folk i rörelse där vi hade stannat. Tjuvarna bryr sig inte!! BiÖ hjälpte oss på ett fint sätt och bytte låset för en billig peng. Nu har vi lärt oss ett par läxor: Stannar ALDRIG på en motorvägsrastplats i södra Frankrike för natten, kör ALDRIG in till Benidorm och parkera för att fika. Allt annat var som vanligt mycket bra och vi kommer att fortsätta våra resor till Spanien. En sak är säkert, larm på bilen är inget skydd för inbrottsförsök och larmet skyddar inte heller låsen på våra husbilar. Standardlåsen är fö av mycket låg kvalitet, oavsett bilmärke. Nu har vi kompletterat med extralås på bodels- och förardörren från ABUS (inte billigt, men vad skall man göra?)
:yes:
 
Toppen