• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telenor

Per&Gudrun

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6690
Medlemskap
2023
Har varit kund hos Telenor i många år, men nu får det tyvärr vara slut.
Anledning
Min hustru har ett mycket fint abonnemang, gammalt sådant 79kr/mån.
Idag får hon ett brev ifrån Telenor att "vi har nyheter och förändringar i ditt abonnemang med fri surf."
Det är egentligen ett bra abonnemang detta nya, om man ringer och surfar mycket, men så är det inte i detta fall, och 79kr/mån har varit bra för henne.
Det gäller att vara vaksam för dessa operatörer från 79kr till 199kr/mån?
När jag ringer till kundtjänst så säger de att alla abonnemang ska upp till minst 199kr.
Själv har jag ett abonnemang på 199kr/ månaden, och då frågar jag om jag också blir uppgraderad till detta nya. Svar Nej.
Per R
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Telenor

Min fru har också Telenor - 149:- med obegränsad data (om än med max 1 Mbit/s) så det är inget vi vill byta bort.

Blir till att lusläsa ev. brev från Telenor den närmsta tiden då.
Tack för tipset.

Det finns ju ganska många konkurrerande operatörer trots allt.

//Stefan
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Telenor

Jag fick något liknande häromdagen och var tvungen att tacka nej till, annars skulle det blivit ett byte (till det dyrare) med automatik... Får nöja mig med kontantkort tills jag hittar något som passar mig bättre.
 

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Slutade också med Telenor igår pga av prishöjningen.
 

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Sv: Telenor

Jag fick också samma "erbjudande", från 149:- till 299:-.
När jag ringde så "påpekade" kundtjänst, att jag kunde ringa 300 samtal i månaden.
(hon nämde inte att startavgiften var 0,99:-/samtal).
Jag kommer att avsluta abonnemanget, och istället ta ett på Telia för 99:-/mån.
Det är endast 0,1 gb surf men det går att köpa till mer om jag behöver.
Sen i sommar så skaffar jag ett Hallon kontantkort och surfar på.


Inger o Benny
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Telenor

Har också byt från Telenor till Tele2. Kom inte överens med försäljaren, som svamlade hit o dit utan ett vettigt svar, behövde ett kontantkort till ett larm. Jag sade upp mitt telefonabonnemang, som grädde på moset fick jag betala abonnemang 3 månader efter att telefonen var avstängd. De har diskat sig själva för all framtid, för min del.
Har skaffat ett kontantkort till larmet hos Alltele för 18:- / månad, om jag inte blir blåst här också.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Telenor

Jag fick också samma "erbjudande", från 149:- till 299:-.
När jag ringde så "påpekade" kundtjänst, att jag kunde ringa 300 samtal i månaden.
(hon nämde inte att startavgiften var 0,99:-/samtal).
Jag kommer att avsluta abonnemanget, och istället ta ett på Telia för 99:-/mån.
Det är endast 0,1 gb surf men det går att köpa till mer om jag behöver.
Sen i sommar så skaffar jag ett Hallon kontantkort och surfar på.


Inger o Benny

Kolla uppsägningstiden, jag fick betala tre månader efter bytet.
 

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Sv: Telenor

I deras vilkor paragraf 13.4.b, står det att om dom förändrar avtalet inom kortare tid än 3 månader, så kan man som kund bryta avtalet omgående.
(Står så på ett ungefär)
Jag kollade även med kundtjänst och hon sa att det inte var någon uppsägningstid i det här fallet.

Inger o Benny
 

Per&Gudrun

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6690
Medlemskap
2023
Sv: Telenor

Helt rätt, hustrun kunde säga upp abonnemanget omedelbart men vi dröjde till
1 april, hela grejen är ett stort skämt, man behandlar inte sina kunder på det viset.
Det finns något som heter förtroende för kund-leverantör men stora "gossar" bryr sid inte, de har kunder ändå.
Farligt att tänka så.
Per
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: Telenor

Min fru har abonnemang hos Universal Telecom. 18 kr./mån. Samtalskostnad tillkommer 18 öre/min. SMS 18 öre. Vi tycker det är mycket billigt, om man nu kan påstå att sånt är billigt. Gå gärna in och titta på Universals hemsida.

Fy & Bi :):)
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Jag fick härom dagen SMS från Telenor om att det höjt min surf pott från 20 GB till 40 Gb för samma pris året ut. Upplevelserna är olika, jag tackar inte nej till dubblad surf utan kostnad...
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Vi har ett "kombi abonnemang" Familj L som innebär alla mobiler, surfplattorr och hemtelefon i samma abbonemang, kommer inte ihåg exakt pris nu (är ute med husbilen och har inte tillgång till avatalen)...
 

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Sv: Telenor

OK!

Då ligger ni nog högre än den mista summa som Telenor vill att "alla" ska betala.
Tyvärr, så tycker jag att det är ett riktigt fult sätt att som för mig höja från 149:- till 299:- utan att jag får välja alternativ.
Så av princip så byter jag operatör, även om jag på sikt höjer min månadskostnad.
Jag tycker inte att som leverantör behandlar en kund på detta sätt, "oavsett storlek"


Benny
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Telenor

Titta på Alltele, Om inte jag blir blåst även här, verkar det vara ganska billigt.:wideeyed:
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: Telenor

Min fru har haft ett djuice-abonnemang (systerföretag som sedermera övertogs av Telenor) sen urminnes tider för 29 kr/mån. Fr o m 1 april erbjuder dom henne ett abonnemang för 149 kr/mån! Ajöss Telenor, så behandlar man inte gamla trogna kunder!
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.727
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Telenor

Vi får nog vänja oss vid betydligt högre abonnemangskostnader, surfvanorna har ändrats så att det går åt massor av bandbredd till varje användare, förut var det bara telefonsamtal och sms, nu streamas och surfas det mest.
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: Telenor

Ja, min fru varken streamar eller surfar så därför är hon inte intressant som telenorkund längre.......
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Telenor

Hadde Universal sitt Mobil-18 med tillegg fri surf så lenge jeg bodde i Sverige. Pris 77 kr mnd - surf med kun 1 Mbit/s, så streaming var ikke alltid brukbart. Disse abo var i Telenor sitt nett, men nye kunder kommer i Telia sitt nett - Universal og Alltele er nå samme bolag med samme prisliste.

Det andre smarte med disse abo er at et er ikke kontantkort og ingen bindingstid. Dvs du kan risikere å måtte betale for en ekstra mnd om du bommer på timingen ved oppsigelse.
 
Toppen