• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telenor

Jenils

FD HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
15486
Medlemskap
2023
Sv: Telenor

Vi har alltele pÅ mobiltelefon, Men Net-ett med modem för surf i norrland inland mot Fjällen , det är för oss det enda som funkar till 98 %, surfandet
med Wi-Fi fungerar bra upp till 30 meter från H-Bil, Det finns säkert andra lösningar, Problemet är när vi åker i fjällvärden Västerut o Norrut ( E-4 ,där funkar nog de flästa abonemangen.
Ha en bra Sommar, Vi har vinter ännu ett Tag.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Telenor

Fick samma brev som Trevik idag gällande sonens 199kr abonnemang som höjs till 299 inkl fri 4G surf. Undrar vad som händer med frugans 149kr ab med fri surf och lillgrabbens 79kr ab med fri surf? Ska alla de höjas till 299kr så blir det till att säga upp de och leta alternativ :mad:
Hur gick det med dina andra abb? Har ni fått någon höjning eller något annat besked? NI som fått 4G, fungerar det bra och kommer ni upp i bra hastighet?
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Hur gick det med dina andra abb? Har ni fått någon höjning eller något annat besked? NI som fått 4G, fungerar det bra och kommer ni upp i bra hastighet?
Fick ytterligare ett brev så ringde upp Telenor. Första gången 28 minuter väntetid = la på. Dagen efter 20 min.. Tredje gången var det "bara" 16min väntan så satte på högtalaren och gjorde lite annat under tiden.

De tyckte på fullaste allvar att det var bästa dealen vi fått. Att höja priset från 350kr till 600kr för 2 abbonemang pga 4g istället för 3g tycker jag definitivt inte är en bra deal. De föreslog att vi skulle ta en familjedeal istället om vi inte var nöjda. Blir samma pris, men sämre villkor.
I dagsläget gör vi som så att 20-åriga sonen behåller sitt ab för 299 då vi räknar med att han flyttar hemifrån inom det närmaste och då kan han använda telefonen som modem till datorn = behöver inte köpa separat bredband från början.
Frugans ab har sagts upp och tar ett Hallon för 99kr/ månad. 60 fria samtal, 5000 fria sms och 1GB räcker till henne.
Den lille grabbens 79kr ab ändras inte i dagsläget, så det får ligga kvar tills vidare.
 

Per&Gudrun

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6690
Medlemskap
2023
Sv: Telenor

Vi har tillsvidare löst vårt abonemang
Hustrun hade ett på 79/mån det har vi sagt upp, och hon har ett refillkort.
Min hustru ringer mycket litet.
Själv har jag kvar mitt 199kr/mån där jag ringer så mycket jag vill, men har en surf på 0.5 lite lite men det klarar sig som regel.
Vi har bredbandsuppkoppling hemma och ett mobilt i bilen.
Vår hemtelefon har vi även på Telenor 99kr/mån. Bundet 24 mån.
Per
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Jag fick tre brev i lådan i torsdags, ett per abonnemang. Jag ringde och frågade om detta med att ringa gratis mellan familjemedlemmar fortfarande gällde. Det gör det så jag kommer att behålla det nya eftersom åtminstone tösen gör av med mellan 40 och 60 GB i månaden och jag kanske 4-6 GB. Jag tror inte det finns något annat abonnemang som slår det, 199:- för telefon och genomsnittligt 50GB i månaden. Möjligen skulle fruns abonnemang kanske kunna ändras men jag orkar inte leta i djungeln av alla bolag och alternativ.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Telenor

Tänk på att säga upp abonnemanget tre månader i förväg. Jag var så korkad att jag inte visste detta, fick betala tre månader extra trots att jag inte kunde ringa på det. Det står ju klart och tydligt på det finstilta, någonstans i mitten.
Aldrig mer Telenor för mig.
 
F

F.d. 29752

Guest
Sv: Telenor

Jag har ett abonnemang med Tele2 på 19:- per månad och som jag tecknade när jag tillfälligtvis hade ett medlemsskap i SPR (Sveriges Pensionärers Riksförbund): Nu har dom ett annat abonnemang på jag tror det är 38 kronor, billigt det också.
Pehr
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Telenor

Finns det någon bra ställe där man kan jämföra olika mobila bredband?

Bennie
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Telenor

Nu har även jag lämnat Telenor. Jag hade deras mobila bredband fri surf 32Mb för 199:- / månad. Efter att jag fått deras erbjudande om 4G (som jag avstått) så har min upp/ner-laddning blivit märkbart sämre. Avtalet gällde upp till 32Mb men var enligt massor av mätningar på Bredbandskollen ta emot 1,71 Mb/sek & skicka 3,94 Mb/sek som sämst. Troligtvis har dom bromsat ner hastigheterna på de äldre abbonnemangen för att kunderna skall uppgradera till en märkbart högre kostnad Surf Large 399 kr/månaden 40 GB surf som var det närmaste som jag har nu. När jag sade upp mitt abbonnemang så ville dom ha en månads uppsägning. Otroligt att dom har mage att kräva detta. Orsaken till uppsägningen är ju pga att dom inte kan leverera det dom lovat. Tillsaken hör att vi har ytterligare 3 abbonemang, 2 telefoner 6 1 padda hos dom & har haft detta i många år. Att måna om sina kunder är tydligen inget som ingår i Telenors kundpolicy. Det nya abbonnemanget blev Tele2 upp till 40Mb & 50Gb/mån för 249:-. Nya SIM-kortet på plats & en enorm skillnad i hastighet.

Bennie
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Telenor

Mitt abonemang ändrades igår, och jag har ett gammalt abonnemang, pott med surf. Nu har jag fri surf i 4g för endast 100kr mer i månaden. Tot 299kr/ mån.
Bredbandskollen visade ca 50 mbit ner och 20 mbit upp.
Jag är supernöjd!!
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Telenor

Detta jag pratar om är mitt iphoneabonnemang..
Hemma kör jag också med telenor 4g mobilt bredband. Funkar 100% fri surf. Har varit uppe i 500gb på en månad...
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Telenor

Mitt abonemang ändrades igår, och jag har ett gammalt abonnemang, pott med surf. Nu har jag fri surf i 4g för endast 100kr mer i månaden. Tot 299kr/ mån.
Bredbandskollen visade ca 50 mbit ner och 20 mbit upp.
Jag är supernöjd!!
Har du mätt fler gånger? Nöjd med det nya abbonemanget?
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Telenor

Vi har gott över till Universal Telecom (från Telenor) med både mobilabbonemang (18:-/mån) & mobil surf 40 Gb/mån (med egen router), upp till 42 Mb/sek för 199:-. Allt fungerar klockrent både hemma och på resande fot (Telias nät). Är MYCKET nöjda med både villkoren & kostnader.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Telenor

Så har jag äntligen fått 4G. Första dagens mätning verkar hoppfull.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    173,9 KB · Visningar: 1
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Telenor

Telenor levererar (iaf än så länge), åtminstone gällande nedladdning
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    174,5 KB · Visningar: 1
Toppen