• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

swedol

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: swedol

Så kan du inte skriva. Du vet inte vad gaisaren betalar. I många många år så köpte jag motorolja på Biltema men sedan några år tillbaka så handlar jag på Swedol. Enligt den nya katalogen som precis kom så kostar Q8 Formula Excel SAE 5W-40 50:65 exkl.moms men det betalar man inte. Det är ingen butik för privatpersoner men som företagskund så har man rabatt på det priset. Häller Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 i alla mina bilar gamla som nya.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: swedol

Hej!
Vi borde gå på djupet med frågan så att vi inte jämför äpplen med päron.
Uppenbart talar vi inte om samma sak om vi bara kallar det "syntetisk motorolja".
För i så fall skulle det ju inte vara något skäl att ha alla dessa prepositioner.
//Conny
 

Bernt-00

FD HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
14075
Medlemskap
2022
Sv: swedol

Däckolin säljer oljor också, dessutom får man produkterna levererade /Bernt
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: swedol

Handlar mycket på Swedol nog har de verktyg o saker som är av dålig kvalitet men oxå det som är av bra kvalitet. Man får det man betalar för. Kanske vi kunde få skaplig rabatt där för de som handlar mycket har skapligt bra rabatt.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: swedol

Så kan du inte skriva. Du vet inte vad gaisaren betalar. I många många år så köpte jag motorolja på Biltema men sedan några år tillbaka så handlar jag på Swedol. Enligt den nya katalogen som precis kom så kostar Q8 Formula Excel SAE 5W-40 50:65 exkl.moms men det betalar man inte. Det är ingen butik för privatpersoner men som företagskund så har man rabatt på det priset. Häller Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 i alla mina bilar gamla som nya.

Så kan du väl inte skriva, tror dom flesta här är privatpersoner och kan inte handla på Swedol.:rolleyes:

/Pelle
 

gert.bertil

HBK Medlem
Inlägg
169
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2024
Sv: swedol

Använder Swedols 5-40 olja sen ett par år både till husbil och personbil.
Sedan personbilen var ny, en X3a 2008, har det varit lite ventilknack, eller låter så, när den är halvvarm, men aldrig vid kall eller varm motor. På BMW:s märkesverkstad i Kalmar har de informerat att det är inget fel, en del bilar har den benägenheten.
Åter till oljan, när jag fyllde i Swedols olja försvann knackat för gott och aldrig kommit tillbaka. Efter första gången med Swedololjan har jag sedan dess inte besökt någon BMW verkstad.
I nyare bilar är det viktigt med 5-xx och inte 10-xx p.g.a mycket små toleranser i lagren, även om det kostar.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: swedol

Läs i bilens handbok vilken kvalitet som krävs av oljan, sen kan du köpa på Mekonomen, Swedol, biltema eller liknande.
Enda gången det verkligen kan göra skillnad är om du har ett fordon med våtkoppling, t ex många mc.
 
Toppen