• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LMC Explorer 720 helintegrerad

morcam20

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
12109
Medlemskap
2024
Vi går i tankar om att köpa en ny husbil och har tittat på en LMC 720 I årsmodell 2013. Någon som har erfarenhet av denna bil? Tar tacksamt emot information då vi inte har någon erfarenhet av märket LMC. Kör för närvarande en Dethleffs -05.

Tack på förhand.

Mvh Camilla o Morgan
 

Bilgrun

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2024
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

Hej!
Vi köpte vår LMC Explorer I våren -14, den var ny då. Kan inte säga annat än att vi är helnöjda! Har redan kört 1200 mil, lätt att köra med, varm och skön. Vi trivs! Hade en delintegrerad Burstner innan.

Birger o Gudrun
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

LMC er en god og solid husbil er min erfaring etter snart ett år og 15000km. En ny oppdagelse i helgen. På mine tidligere merker som Dethleffs, Knaus, Chausson og Itineo er innvendige møbelplater i Ikea kvalitet, dvs tynn finer med papp honeycomb. I 14 modell LMC er innvendige møbelplater i 6mm finer på begge ytterflater og 20mm skum av samme kvalitet/type som i yttervegger (12 års tetthetsgaranti). Ingen problem med å anbefale LMC.

001_zpsiivnaxtj.jpg
Skjært ut hull for ekstra sko lagring. kantes med teak vinkellist.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

Lite "OT" men...

Efter att ägt ett antal bilar, modeller står LMC 720i som den bil i absolut topp valet för egen del. (nästa köp)

Mycket bil för pengarna i mitt tycke.

Hoppas att ni blir nöjda!
MVH. MS
 

morcam20

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
12109
Medlemskap
2024
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

Verkar som vi är rätt ute. Tack f svaren och tar gärna emot fler synpunkter och tips.

Mvh C o M:spinny:
 

morcam20

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
12109
Medlemskap
2024
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

Var och provkörde bilen idag. Gick som en dröm på vägen och motor med automatlåda gick bra. Tyst och behagligt inne i bilen trots hård blåst ute.

Det enda som jag kan komma på att anmärka på var att när man skulle svänga runt förarstolen så kunde man inte ha handbromsen dragen. Enligt försäljaren kunde man istället lägga i ettan på automatlådan och bilen skulle då inte röra sig.

Kan i.o.f sig stämma men jag är skeptisk. Kanske fanns det något knep för att vända runt ändå. Känner någon annan igen fenomenet?

Har läst om elektronisk handbroms men 10000:- kan man ju göra något roligare för.

Mvh
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

Har nå mitt tredje 250 chassis, og har enda ikke opplevet dette problemet. Mulig det har noe å gjøre med at jeg før jeg snur stolen rundt, automatisk flytter sete og meg selv fram noen centimeter på skinnene, nærmere rattet.
 

morcam20

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
12109
Medlemskap
2024
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

På denna bil sitter en robotstyrd automatlåda och inget p läge finns. Försäljaren bedyrade dock att om man la i 1:an så blev det samma som p. Får ta honom på orden och lita på att detta stämmer.

Tack för tipsen.

Mvh CoM
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

1an holder på flat mark, men vil ikke stole på den i bakke selv om det er tungt å dra rundt en dieselmotor.

Rusken sin løsning stemmer bra på mange biler uansett chassi, setet i rett posisjon og en kan vri det rundt.
 

morcam20

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
12109
Medlemskap
2024
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

Jag tror ni har rätt. Blev väl lite stressad bara när jag inte fick runt stolen direkt.

Har bestämt oss för bilen om bara vår går igenom test utan problem.

Mvh CoM
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

Skulle jag köpa ny husbil nu så är LMC Explorer 585 en av mina favoriter.
 

Bilagor

  • Explorer-SL-585-1024x463.jpg
    Explorer-SL-585-1024x463.jpg
    81,3 KB · Visningar: 8

Eva & Carl

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Skurup
HBK-Nr
3638
Medlemskap
2024
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

Vi köpte vår tredje LMC i höstas och det blev en 720 i årsmodell 12, 800 mil med automatlåda och queensbed. Inte så stort garage, men vi får in våra hoppfällbara cyklar och allt annat som behövs. Vi är verkligen helnöjda, nu får vi ha denna tills vi blir pensionärer ;-).

Tror ni blir jättenöjda med ert köp, lycka till!
Eva Carl
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

Var och provkörde bilen idag. Gick som en dröm på vägen och motor med automatlåda gick bra. Tyst och behagligt inne i bilen trots hård blåst ute.

Det enda som jag kan komma på att anmärka på var att när man skulle svänga runt förarstolen så kunde man inte ha handbromsen dragen. Enligt försäljaren kunde man istället lägga i ettan på automatlådan och bilen skulle då inte röra sig.

Kan i.o.f sig stämma men jag är skeptisk. Kanske fanns det något knep för att vända runt ändå. Känner någon annan igen fenomenet?

Har läst om elektronisk handbroms men 10000:- kan man ju göra något roligare för.

Mvh

Ändrad svaret fanns redan

:)
 

ejerblom

FD HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

Vi har köpt en LMC Explorer 675 och är mycket nöjda med den. Fin komfort, tyst och fin under färd och inget skrammel av inredningen. Glöm inte att be om ett co intyg för skattereduktion. Detta fixade vår säljare gratis.
 

morcam20

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
12109
Medlemskap
2024
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

Hej alla och återigen tack för synpunkter och tips. Vi har bestämt oss för bilen och nu väntar vi bara på leverans. Ska höra om co intyget för skattereduktion, hur mkt pengar är det vi pratar om? Tänker på om man måste betala för att få ut intyget.

Mvh CoM
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: LMC Explorer 720 helintegrerad

Grattis till en fin bil, det kan röra sig om tusenlappar men jag skall inte skönmåla för jag vet inte exakt håller själv på med att få tag i intyg via handlaren och se vad det kan ge för sänkning. Det är uppgifterna på rad 49 som du skall titta efter på CoC-intyget
 
Toppen