• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batterier

A

Adria 707

Guest
Hej ska byta batterier har någon ett förslag.
Om typ av batteri,har tittat på AGM eller GEL.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Batterier

Det beror på hur mycket pengar du ska satsa. För en "normal"-ekonomisk person, Biltemas AGM. Har du "för mycket" pengar, Litiumbatterier (LiFePO4 eller vad de heter...).
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Batterier

Mina bodelsbatterier hade också lämnat in, så jag stod i valet o kvalet. Till slut blev det Biltema. 2700:- för 2 st på 100 ah.

Hade blivit lite billigare om jag skickat efter på nätet (tyskland), men 30 dgr öppet köp är nog bra om man inte har 100 koll på grejerna..

/M
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: Batterier

Har monterat 3st nya bodelsbatterier exide gel ES900 på 80amp st, kostade en aning mer än ovan förslag, men tror dom passar mitt användande bättre och därmed uppfyller mitt behov på bästa sätt.. Finns en fin folder på Exides hemsida som kan ge en lite hintar om man är osäker, specifik för fritidsanvändning FRITIDSBATTERI den är rätt seg att ladda men när den väl är färdig så.
 
Toppen