• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Första klampningen

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Första klampningen

De sätter lås på hjulventilerna som släpper ut luften om man kör iväg så i framtiden måste syndarna börja ha dubbla reservhjul med sig för kunna köra vidare :)
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: Första klampningen

Jag har tidigare varnat och uppmanat folk som ska köpa sin första husbil att se upp med lastvikten. Jag har förstått av inlägg här på HBK att det görs affärer utan att se upp med detta! Det finns troligtvis en del husbilsägare som fr.o.m. idag riskerar att bli "klampade" om de blir stoppade och kontrollvägda!
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Första klampningen

Så klart kan det bli så Men hur skall jag lasta min husbil för o nå "Fordonet hade en övervikt på 2,3 ton" Skrämmande men som alltid alla överträdelser brukar innebära att reglerna skruvas åt.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Första klampningen

Lasten var en sportbil? Vad är det för sportbil som väger 750 kg lastvikt + 2,3 ton övervikt? "Övervikt" är verkligen ordet som passar in på den "sportbilen"...
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Första klampningen

Hörde på lite avstånd en diskussion mellan några chaufförer på en restaurang härom dagen , man har redan börjat fundera på hur man överlistar dessa lås, det mest kreativa förslaget jag hörde var att använda fogskum för att "gjuta" fast låset och på det viset slippa tappa luften.
Och detta var redan innan den första klampningen blivit gjord.

får man slut på ideer så är det alltid någon som kommer på nya.

Tachograf - Home
Kommer säkert snart ut en bra lösning på klampningen också.
 
F

F.d. 53320

Guest
Sv: Första klampningen

hur många har husbil i yrkesmässig trafik ?
 
Toppen