• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Arbetsbil / Min*******

F

F.d. 20569

Guest
Jag blev tidigare i år erbjuden att bygga racingbuss åt ett norskt team. Tyvärr var ägaren till bussen lite förvirrad och visste inte riktigt vad han ville ha så jag avböjde erbjudandet. Men har i alla fall byggt en liten Safar******* till mej.

Målet med bussen är inte att den skall vara den finaste och bekvämaste utan vara just min safaribil. En bil som jag kan åka 300mil med på en vecka, ett alternativ till min MC då man blivit 50+ och bekväm. En bil att på fredagskvällen åka 40mil för att göra något kul på lördagen och sedan åka hem igen. På gården står min stora och ”fina” husbil oanvänd då jag inte har dom behoven just nu.

Totala byggkostnaden för boinredningen utan Mikro, kaffekokare samt 12/220 omformare blev 5487kr

Jag har ett förflutet som husbilsbyggare och byggt ett 10tal husbilar
 
Senast redigerad av en moderator:

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Sv: Arbetsbil / Min*******

Nu kör jag ett sidospår.
Eftersom du har erfarenhet av husbilsbygge. Finns det någon möjlighet att bygga en husbil med slide-out på längden?
Jag tänker mig en som är under 6 m lång när man kör och 7-9 m när man har parkerat.
Naturligtvis ska all komfort som finns i en vanlig husbil finnas där. Kök, toa dusch. Långbäddar skulle kunna finnas i sliden.
VI har inte ekonomi till att beställa en sådan nu men det är ett litet fantasiprojekt för mig. Så jag bara undrar vad du tycker och tror?
 
F

F.d. 20569

Guest
Sv: Arbetsbil / Min*******

Ja det var nog lite fantasi tror jag. Varenda mm av väggar, golv och tak är ju fyllda med saker. Vad skulle dom ta vägen i ett infällt läge? Men det finns filmer på tuben där tyska firmor ha liknande lösningar på WV transporter. Däremot att fälla ner en del av sidoväggen så det bli säng finns det många filmer på tuben från Australien på.
 
Toppen