• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu finns det två

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
anledningar att använda sig av ipaddan! (Så här får man inte göra, det vet jag! Min gamle svensklärare, lektor Anveden, hade vänt sig i sin förmodade grav om han sett det här tilltaget.) Till ämnet!

Jag har försökt ladda nr e-böcker i paddan en längre tid men alltid misslyckats på grund av adobes aversion mot min ringa person. Flash playern måste jag ladda ner stup i kvarten för att komma åt youtube och när jag ska använda mitt Adobe-id så blir det alltid krångel.

Den här gången valde jag att lägga in låneboken i iBooks i stället för BluefireReader med sin gamla skattkammarö och plötsligt fungerade det.

Så nu finns det två anledningar att använda sig av iPaden. Förutom låneböcker så gäller ju iGo primo som den bästa navigationsappen (tycker jag och Knarrevik).

Jappe

PS. Rättelse! Det blev bara en demoversion i iBooks, tyvärr. Däremot fick jag igång Adobe-id igen med en ny installering så boken hamnade till slut i BluefireReader. Ordningen återställd i varje fall tillfälligt!
 
Senast ändrad:

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Nu finns det två

En nackdel med iPad (och Apples alla produkter) är att Apple inte accepterar Flash över huvudtaget. Orsaken sägs vara att Flash innehåller så många säkerhetshål att Apple inte kan garantera säkerheten alls. Jag tror dock det finns ett konkurresförhållande i botten. I och med avsaknaden av Flash är det många hemsidor som inte funkar fullt ut i iPhone och iPad.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nu finns det två

Youtube fungerar ju utmärkt i iPad utan Flash. Kan man inte få samma möjlighet i android eller PC? Jag är hjärtligt trött på FlashPlayern!

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Nu finns det två

Android har i prinsippet levd uten flash siden 4.0 utgaven, selv om det finnes de som knør inn en flash for Android 3 så er den ikke støttet av de fleste weblesere. Det gjennstår å bli kvitt flash på PC og mac.
 
Toppen