• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kinesisk läsplatta

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Den här köpte jag billigt från Kina. En utmärkt läsplatta, synes det mig. Ett litet krux är språket (se bild). Det kanske är som med billiga Kinanallar att den går att ställa om till mera begripliga språk bara man hittar rätt knappar.

Någon här som har någon kunskap i detta ämne? Plattan har plats för SD-kort och WiFi.

läsp.jpg

Tydligen har jag lyckats få in Gyllenhammars "Oberoende är stark" på plattan men glömt bort den bedriften.

läsp2.jpg

Det går alltså att läsa böcker som är inlagda på SD-kortet. Frågan är om man kan hitta en väg via WiFi så att möjligheten att låna böcker på bibliotek öppnas. Någon som kan kinesiska eller vet hur man gör?

Jappe
 
Senast ändrad:

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Kinesisk läsplatta

Språk ser ut så här: 語言
Inställningar ser ut så här: 設置
Engelska ser ut så här: 英語


Detta är vad jag kan bidra med
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Kinesisk läsplatta

Kanske dags för en lunch på en kinakrog och göra två flugor på smällen,god mat och kanske lösning på ditt problem.
Nu vet jag att du är lite petig med maten så om kinamat passar vet jag inte men ett säkert ställe att möta kineser är det:D

lars
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kinesisk läsplatta

Strålande idé! Jag äter allt (vissa rätter mera sällan) utom ostron! Min favoritkinakrog ligger i Santa Pola. Ännu en anledning att sticka söderut! :rolleyes:

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kinesisk läsplatta

Jag minns inte och papper slänger jag i därför anpassad korg, papperskorgen. Någon hundralapp, antar jag och jag tror den klarade sig undan tullklarering vilket tycks göra sådana här importer momsfria. Frakten tog väl några veckor om jag inte valde flygfrakt vilken i och för sig kan vara billig också emellanåt. Den har legat här ett tag och samlat damm och nu upptäckte jag att minipaddan fungerar alldeles utmärkt som ebookläsare så kinaläsplattan riskerar att fortsatt bli dammsamlare om ingen förbarmar sig över henne. :rolleyes:

Jappe
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Kinesisk läsplatta

Jag köpte min på Webhallen
1 st iriver Story HD WiFi Bibliotek - eBook läsare - [LB] 790 kr/st
Summa: 790 kr
 
Toppen