• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gamla bilar hos Lasse Jönsson

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.528
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Hej!

Igår kväll var jag på ett mycket trevligt besök hos den gamle Porschehandlaren, Racingföraren, Rallyföraren och samlaren Lasse Jönsson i Karlstad.

Det var mest olika Porschemodeller, men även några Mercedes, Ferrari, Maserati, Chevrolete Corvette och en Fiat. Många härliga historier om alla bilar.

Om när Lasse tog hem nya Porsche från fabriken i Stuttgart. Han hade en Porsche med dragkrok och kärra som han hämtade bilar på. (kanske inte helt vanligt) :D
Inte helt lagligt sa polisen i Tyskland som hade stoppat honom och vägt ekipaget. Jag lämnar inte bilen här sa Lasse. den kostar ju 2,8 miljoner. Du får fortsätta sa polisen, men kör efter oss och inte fortare än 20 km/tim. Men det gick fortare och fortare efter ca 5 minuter så hade Polisen ökat till 120 km/tim på Autobahn.

Här kommer några bilder på några godingar:

LJ 2.JPG

LJ 3.JPG

LJ 4.JPG

LJ 5.JPG

LJ 6.JPG

LJ 7.JPG

LJ 8.JPG

LJ 9.JPG

LJ 10.JPG

LJ 11.JPG
 

Bilagor

  • LJ 1.JPG
    LJ 1.JPG
    1,8 MB · Visningar: 4

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Gamla bilar hos Lasse Jönsson

Stort TACK Frankia för ditt inlägg och dina härliga bilder från denna träff !!!

Vi vill bara tillägga att vi köpt några nya 911:eek:r av Lasse och hans underbara fru Inger och vi har ALDRIG någonsin mött så sympatiska bilhandlare vare sig förr eller senare !

Tilläggas skall är att Lasse importerade en Winnebago husbil från USA för införsel via Tyskland till Sverige och Lasse hade planer på att även börja sälja husbilar, men så blev tyvärr aldrig fallet.

Bosses och Gerds husbilsresor
 
Toppen