• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

hundägare=rökare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

Har du studerat alla hundägare ? ;)
Vi är hundägare och har en 5,5 kilos hund och vi tar alltid upp skiten efter honom .
När det gäller rökning så gör vi inte detta och jag tycker det luktar bedrövligt .

Sen kan jag nog säga att då man är ute med husbilen och står på ställplatser så ser man både ena och andra av det manliga könet vara ute och pinka i det fria för att inte fulla toan i förväg och ... Hundar kissar och alla andra djuren gör det med .

Man behöver nog inte katalogisera folk och dess beteende men alla gör vi säkert något som någon stör sig på .
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: hundägare=rökare

Nu vet jag att jag får en massa skit för detta men OK.
Jag ser en stor likhet mellan hundägare o rökare.
Båda tar ingen som helst hänsyn.
Rök där du vill.
Låt hunden skita var den vill.

Lasse

Vad vill du detta påstående ska leda till. Totalt onödigt men minst lika dumt och svara
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

Nu vet jag att jag får en massa skit för detta men OK.
Jag ser en stor likhet mellan hundägare o rökare.
Båda tar ingen som helst hänsyn.
Rök där du vill.
Låt hunden skita var den vill.

Lasse

Vad skulle detta påstående leda till då, vill du bara skapa osämja ..... Du har väl aldrig pissat ute i naturen heller när nöden tränger på...
 
F

F.d. 50560

Guest
Sv: hundägare=rökare

Men herregud. Hade du varit yngre hade jag kallat dig något. Nu tycker jag bara synd om dig inte lätt att bli gammal bitter och tjurig. Upp med hakan och bli inte en gnäll gubbe. Jag ser det lite tvärt om och tycker dom flesta verkligen sköter sig. Tråkigt att det inte stannar vid att du sitter och gnäller bakom hubilsgardinen. Du misstänkte rätt du fick lite skit av mig för detta inlägg. Upp med hakan glaset är halv fullt. Inte som du tycker halv tomt.
// Mats Eriksson
 
F

F.d. 53041

Guest
Sv: hundägare=rökare

Nja, låt du hakan vara nere. Det här är så bra ditt liv blev. Självklart är alla hundägare och rökare i maskopi mot dig. Varför skulle de inte vara det? Och tänk alla ungdomar som bara väntar på att få störa din nattsömn sen, och skatterna, och vägarna, dieselpriserna och den usla läkarvården ska vi inte glömma.
Det är lättare för mig, jag behöver bara grina åt gnälliga gubbtjyvar.

/Jark
 

Agge&Micke

HBK Medlem
Inlägg
790
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

Konstaterar att du har helt rätt i sak dom flesta hundägarna tycker att deras små älsklingar inte behöver ta den minsta lilla hänsyn till någon överhuvudtaget många av dom små asen skäller så förbannat så att man blir tvungen att flytta på sig men det är väl ok för vissa som har lite taskig känsla för att visa lite hänsyn:twitcy:



Micke
 
F

F.d. 55347

Guest
Sv: hundägare=rökare

Kan hålla med dig till viss del. Hundägare som plockar upp men kastar sedan den svarta påsen ut i terrängen är ju inte så vackert. Men värre är ju rökare som slänger sina fimpar där de står. De är ju de stora snuskarna!
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

Rubriken lyder hundägare=rökare.

Min fråga till dig, Essal, är hur vi skall gå till väga för att börja röka. Är det bäst att börja med nikotinplåster eller är det bättre med nikotintuggummi? Vi är nämligen hundägare men vi röker inte och det verkar ju vara ett krav.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: hundägare=rökare

Måske har jeg ikke bestået denne IQ test
- for jeg svarede :oops:
:D

PS
Det har alltid förvånade mig hur kattägare med frit gående katt
tar reda på var deras katt går om uträtta sina behov :confused:

Kan någon kattägare berätta ?

Hur är det med dem som håller duvor ?
 
Senast redigerad av en moderator:

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
952
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: hundägare=rökare

Är detta ett skämt eller?? jag har varit hundägare sen 1984 och naturligtvis plockar vi upp efter vår hund och ser jag hundägare som inte plockar upp så säger jag till och erbjuder en påse!! Svårare än så är det inte!!!
Hälsningar från Birgittha som är matte till världens goaste hund Jeff!!!
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

Som jag skrev i början, jag vet att jag kommer att få en massa skit för detta. Till saken hör att jag har haft hund och fortfarande älskar hundar, jag har rökt i 40 år, men har slutat. Men poängen är att Matte/husse inte tar hänsyn, hunden springer lös, pissar i sanden på stranden och inte tar husse/matte upp, skiter lite här o var utan att någon plockar upp. Rökarna tänder sin pinne utan att tänka på grannar på restaurangen eller var som helst. Har inget emot hundar eller rökare men det enda jag vill att ni skall visa lite hänsyn. Jag vet att det är många (kanske dom flesta) som plockar upp efter sin hund, har hunden kopplad osv, men det finns för många som inte tar detta hänsyn.
Sorry om jag trampat någon på en öm fot, men se det som att det gäller inte dej.

Lasse
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

Konstaterar att du har helt rätt i sak dom flesta hundägarna tycker att deras små älsklingar inte behöver ta den minsta lilla hänsyn till någon överhuvudtaget många av dom små asen skäller så förbannat så att man blir tvungen att flytta på sig men det är väl ok för vissa som har lite taskig känsla för att visa lite hänsyn:twitcy:



Micke

Måste nog hålla med Micke. Den stora skillnaden är att hundägare är socialt accepterade medan rökare är lovligt vilt för alla. Ur alergihänseende är båda ganska illa. Rökare har numera fått lära sig att de måste ta hänsyn och inte störa eller skräpa ned. Vissa hundägare gör samma sak men tyvärr långt från alla. Ta en titt på en gräsyta efter någon gångväg på en stor camping så förstår ni vad jag menar. Titta också vid stolpar och dyl. Visst vissa hundägare plockar upp efter sig när hunden gör det ena men jag har aldrig sett någon som fått hunden att pissa i en mugg eller liknande. Att sedan jämföra med att någon gubbe vid något tillfälle lättat blåsan är nog inte relevant. När det sker är det ju ett undantag men så är det ju inte för hundarna.
Vi bör nog visa ökad hänsyn och kanske förstå att alla kanske inte tål eller gillar hundar och rökare. Snus på skor och dyligt är ju inte heller så trevligt.
 

Stratos

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
15456
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

Måste nog hålla med Micke. Den stora skillnaden är att hundägare är socialt accepterade medan rökare är lovligt vilt för alla. Ur alergihänseende är båda ganska illa. Rökare har numera fått lära sig att de måste ta hänsyn och inte störa eller skräpa ned. Vissa hundägare gör samma sak men tyvärr långt från alla. Ta en titt på en gräsyta efter någon gångväg på en stor camping så förstår ni vad jag menar. Titta också vid stolpar och dyl. Visst vissa hundägare plockar upp efter sig när hunden gör det ena men jag har aldrig sett någon som fått hunden att pissa i en mugg eller liknande. Att sedan jämföra med att någon gubbe vid något tillfälle lättat blåsan är nog inte relevant. När det sker är det ju ett undantag men så är det ju inte för hundarna.
Vi bör nog visa ökad hänsyn och kanske förstå att alla kanske inte tål eller gillar hundar och rökare. Snus på skor och dyligt är ju inte heller så trevligt.
Vad har allergi med saken att göra när det gäller hundar, husbilar och camping?
Springer folks hundar in i din husbil?

Skönt att det finns perfekta människor ;)
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: hundägare=rökare

Hela tråden är patetisk. Det går att peka bra & dåliga saker i allt. Vissa sköter sig exemplariskt andra inte. De som sköter sig märks inte det gör däremot de andra. Man får ta det för vad det är, vi är ju olika som individer.

Ha en bra dag
Bennie:)
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

Vad har allergi med saken att göra när det gäller hundar, husbilar och camping?
Springer folks hundar in i din husbil?

Skönt att det finns perfekta människor ;)

Hundar springer lösa och också fram till mig. De tas in i gemensamma utrymmen mm. Det kan vålla mycket besvär för allergiker. Ofta står de också och skäller och stör. Det har riktigt mycket med allas trevnad att göra. Minst lika mycket som rökning. Gyckar är tydligen heliga men rökare högvilt.:mad:
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: hundägare=rökare

Det finns hundägare av alla sorter en del sköter sig och plockar upp efter sig och andra struntar i det. Vill man åstadkomma en förändring måste man nog jobba politiskt eller liknande istället för att klanka på dom skötsamma. Gnäll är ingen framkomlig väg. Det är aldrig kul att känna sig kritiserad oförskyllt.
/Åke
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: hundägare=rökare

Hundar springer lösa och också fram till mig. De tas in i gemensamma utrymmen mm. Det kan vålla mycket besvär för allergiker. Ofta står de också och skäller och stör. Det har riktigt mycket med allas trevnad att göra. Minst lika mycket som rökning. Gyckar är tydligen heliga men rökare högvilt.:mad:

Klart att jyckar är heliga!! Dom röker inte

/Pelle
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen