• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

Heddan

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Det skulle var roligt att se hur dom arbetar,har själv jobbat med detta,bara nöjda kunder.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Diskrimentslagen änn en gång!!!!!

Hur menar du nu? Skrev Uno & Ritva något diskriminerande om asfaltsläggarna?:confused: Om så är fallet så är väl ett diskriminerande inlägg mot dom ingenting med vad dom ställer till med när dom missbrukar EU's regler & våldför sig på vårt land. När man genom ett EU-medlemskap öppnar gränserna för andra EU-medlemmar så kan det väl knappast vara tänkt att det skall gå till på detta viset?:mad:

Bennie
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Just nu ett gäng som "campar" vid Ekeby kyrka, Helsingborgstrakten. Mycket inbrott knutna till själva husvagns- och campinglivet samt olovlig kraftavledning enligt 8 kap 10 § Brottsbalken.

Är detta känt av polisen så att förövarna kan lagföras?

Johan K.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Går man längre tillbaka i tiden, hade man tull vid varje stadsgräns i Sverige. Kanske något att titta på.

Jag svarade på ett inlägg, som blev raderat av HBK.
Det skulle föreställa ironi.
Det handlade om, att om vi inte gick med i EU, hade aldrig asfaltläggarna kommit hit, på grund av gränskontrollen.
Hoppas detta inte blir raderat, då blir mitt ilägg väldigt konstigt
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

De som håller till i Ekeby ägnar sig åt att lägga om tak. Deras bilar har fullt av stegar på taken. Det är det nya i år tydligen.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Skojar du. Vad skulle polisen göra om de ens bryr sig. De har fullt upp med fartkontroller och pappersarbete
:yes:

Naturligtvis skojar jag inte utan menar på fullt allvar att polisen ska lagföra dessa brottslingar. Det är klart att de bryr sig, men om de alltid hinner med är inte sannolikt. Denna brottslighet är nog lite prioriterad då den för med sig så många brott och kan även hota den allmänna ordningen. Men visst gör polisen en hel del fartkontroller, det har ju statsmakterna bestämt och mycket pappersarbete blir det också, men det är ju inget de kan strunta i ett rättssamhälle.

Johan K.
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Jag tror att det är fel att kalla dem för asfaltarbetare,
jag tror att det är omöjligt att köpa asfalt i dagens Sverige
dom få asfaltverk som finns i varje län/region gör det väldigt svårt att spontan
köpa asfalt,,
Har stor erfarenhet av detta i Norr och Västerbotten

:mcride:
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Jag tror att det är fel att kalla dem för asfaltarbetare,
jag tror att det är omöjligt att köpa asfalt i dagens Sverige
dom få asfaltverk som finns i varje län/region gör det väldigt svårt att spontan
köpa asfalt,,
Har stor erfarenhet av detta i Norr och Västerbotten

:mcride:

Asfaltsarbetare är bara ett uttryck från tidningarna. Jag kallar dem något helt annat men det får man inte skriva. I England kallas de travellers och där finns också oskrivbara namn.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Travellers på Brittiska öarna kallas dom som inte har en fast adress utan flyttar runt i husvagn eller husbil. Förr var deras vagnar vackert utsmyckade & dragna av hästar.

Bennie
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

De som håller till i Ekeby ägnar sig åt att lägga om tak. Deras bilar har fullt av stegar på taken. Det är det nya i år tydligen.

När de var här i Tyringe erbjöd dom både taktvätt och garageuppfarter i asfalt. På en fastighet var det tre man som hade börjat jobba men när ägaren kom hem fick han med hjälp av fyra grannar avbryta jobbet. Han hade inte beställt något.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Kjernen i denne virksomheten er ikke ekte travellers, VG i Norge sporet for noen år opp endel av lederne og deres hjem - hovedsaklig på den irske øy. Store villaer med dyre biler utenfor var hva som ble avbildet. De som gjør jobbene er i dag svært ofte fra Romania og Bulgaria, disse får svært lite betalt og behandles nesten som slaver.

Det startet for mange år siden med asfalt - frem til asfaltverkene sluttet å levere til andre enn lokale profesjonelle. Senere gikk de over til gatestein fra byggevaremarkedene. Noen grupper gikk og over til å fikse tak. Felles for de fleste gruppene er at de forlater stedet så snart de får betalt og gjør ikke ferdig jobben, og jobbene er hovedsaklig dårlig utført av folk som ikke kan faget.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Sverige är ett vidöppet samhälle vida kännt för att inget händer vad som än händer varför skulle dom inte fortsätta och komma. Det är vi som offras på altaret av politiker och "kling o klangpoliser"
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Sverige är ett vidöppet samhälle vida kännt för att inget händer vad som än händer varför skulle dom inte fortsätta och komma. Det är vi som offras på altaret av politiker och "kling o klangpoliser"



Exakt. Det finns en mycket enkel lösning på detta problem. Talar jag om det så raderas det direkt tyvärr
:yes:
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Då har vi fått ett nytt gäng Irländare till Tyringe. Grupperar troligen på Hovdala, Hässleholm. Vi får kolla det imorgon när det är ljust.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Nu har de irländska asfaltbedragarna och taktvättarna hittat en undanskymd lägerplats vid Finjasjön, Tostarpsgårdens camping Tyringe. Från lägret går det många vägar i alla riktningar. Den omgivande skogen, fd P2 övningsfält, ger stora möjligheter till gömställen. Här har Snapphanarna slagit tillbaka den svensk hären många gånger.

Idag, den 1 mars var campingen full av irländska resande. Det konstiga var att nummerskyltarna kom från flera västeuropeiska länder, bl a Sverige. Är dom nu smarta så är dom rädda om detta näste och inte hittar på en massa skit i Tyringebygden, utan gör sina stötar i grannkommunerna.

irl.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen