• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oseriös husbilsfirma ???

F

F.d. 30064

Guest
Sv: Oseriös husbilsfirma

Melin 51,

Har läst Nomadliv och det ändrar på intet sätt vår uppfattning om Forsbergs. Vi var in på väldigt många Husbilsfirmor och blev bemött på mycket olika sätt innan vi köpte vår husbil på Forsbergs. Vi har enbart positiva saker att säga om Forsbergs och säkert fler med oss. Hade vi bott närmare hade vi lämnat in vår Husbil där för lagning efter att stormen Ivar raserade carporten där vi förvarade den. Läser man hela artikeln finns en förklaring till varför de använder ARN samt att bara för att man hamnar där betyder det inte att ARN ger anmälaren rätt. De följer dessutom alltid ARNs beslut. Jag kan varmt fortsätta att rekommendera Forsbergs i Hyssna och stå för det. Som resten av tråden visar har många olika erfarenheter av olika husbilsfirmor och vi har bra erfarenhet av Forsbergs.

Sylvia
 
F

F.d. 53340

Guest
Sv: Oseriös husbilsfirma

Vi har köpt husbil på Forsbergs Hyssna och har alltid blivit bra bemötta, även när vi haft problem. Fick själv bestämma vilka verkstäder och var på 3 olika.Forsbergs Hyssna godkände allt och det var aldrig någon diskution om det utan det skulle bara lagas. Sista husbilen köpte vi i Mora på Pecuna bilar,samma var det där alltid lika bra bemötta, samma där med reperationer ingen diskution.
Kattis63
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Oseriös husbilsfirma

Då utser vi Forsbergs till sveriges bästa leverantör skall besöka dom och kolla
hur landet ligger eftersom ev. byte finns i tankarna.
 

Torkar

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Härryda
HBK-Nr
17703
Medlemskap
2024
Sv: Oseriös husbilsfirma

Har precis köpt husbil på mobilen och kan bara ge dem mina varmaste rekommendationer.Däremot är jag inte imponerad av flera andra som nämns på forumet som de "bästa".
Har själv ett lång förflutet Inom försäljning i olika branscher och rekommenderar medmänniskor att se objektivt på alla forumkommentarer så man inte riskerar att gå miste om en bra affär pga att det gått snett för någon annan.All försäljning handlar om relationer och sker emellan individer som kan missuppfatta varandra av olika anledningar och det är självklart beklagligt.
 
F

F.d. 26179

Guest
Sv: Oseriös husbilsfirma

Husbilslandet i Kristinehamn är bäst och du kommer garanterat bli nöjd med både pris och den hjälp du får. Vet att de som handlat där säger att de aldrig kommer att köpa nästa bil någon annanstans, det borde väl vara ett toppbetyg :) Lycka till med ditt husbilsköp
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.868
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Oseriös husbilsfirma

Jag tycker det blir lite fel när många skriver positivt om handlare i tråden "Oseriös husbilsfirma".
En positiv upplevelse är inte det samma som en "bra affär".
och blir det "fel" vid första träffen behöver det ju inte vara handlarens "fel"
Går man in med "utsiktslösa krav" i starten så är ju chansen att bli överens liten.
Det som kan vara nyttigt i tråden är när det senare efter avslutat affär tillkommit strul som blir till "surdegar", sån info kan möjligtvis hjälpa klubbkompisar. Tycker jag.
:)
 

aunok

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Sala
HBK-Nr
16667
Medlemskap
2024
Sv: Oseriös husbilsfirma ???

La du ingen handpenning på husbilsköpet ? Då har du haft kvitto på att du köpt ingått ett avtal med husbilsfirman.
 
B

BernthåInger

Guest
Sv: Oseriös husbilsfirma ???

Hej.
Om du söker en mycket seriös husbilsförsäljare tycker jag du kontaktar AutohallenHusbilar de finns i Alingsås, Lomma, Karlstad och Kungsängen.
Vi har bara positivt att säga om dem. Vi har köpt tre husbilar av dem och det har aldrig varit några problem med varken köp eller försäljning. Vi McLouis ägare är som en stor familj.
McLouisklubben är Europas största märkesklubb där ni blir medlemmar helt kostnadsfritt ( Autohallen betalar medlemsavgiften) första året när ni köper en McLouis om ni vill bli medlemmar.

BernthåInger
Eskilstuna
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Oseriös husbilsfirma ???

Det är väl egentligen ganska meningslöst att räkna upp husbilsfirmor över hela landet som den bästa ???
Om man råkar hitta en bil som verkar intressant och genomför en affär med en säljare som är på ett bra humör och allt löper smärtfritt i affären , vilket det också normalt gör , och sen att man får hjälp med ev småfel man hittar i efterhand kan nog göra att man rekommenderar en viss firma , men nästa kund kanske går på en mina och kommer inte alls överens med firman ja då är det plötsligt en oseriös handlare ?? Många gånger kan det vara rena lotteriet att köpa en begagnad husbil oavsett handlare tyvärr. Men det blir nog en viss självsanering där p g a av just sådana här forum vilket är bra.
 

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Sv: Oseriös husbilsfirma ???

Har också dålig erfarenhet av Mobilen i Borås "Köpte" en bil där för ett antal år sedan. Betalade handpenning och fick en tid att hämta bilen. Nä den var inte färdig. Efter att ha väntat ett flertal månader på bilen ledsnade vi och ville häva köpet nej så de. Slutade med att jag inte fick någon bil och ingen handpenning tillbaka. Anmälde detta till ARN och fick rätt där, men de följer inte detta. så inget tillbaka i stället ville Mobilen ha betalt för att de påstod satt på markis m.m. Fanns inget att göra mer än att känna sig blåst.
 

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Sv: Oseriös husbilsfirma ???

Hej alla.
Mobilen i Borås är ett bra företag, trevlig personal både försäljarna och i verkstaden. Har gjort affär med dom och är mycket nöjd. Detta är min åsikt om Mobilen.

MVH ABBEN.
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Oseriös husbilsfirma ???

Jag har också köpt husbil av Mobilen. Bara krångel från början till slut. Aldrig att jag rekommenderar dett företag!
 

gunnaro

FD HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
6766
Medlemskap
2023
Sv: Oseriös husbilsfirma ???

Jag köpte min hos Husbilar i Pukavik osedd och det funkade till 100 % det Rickard sa om utseende och utrustning stämde.
Jag tyckte Rickard var mycket bra att göra affär med
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Oseriös husbilsfirma ???

Våran senaste köpte jag direkt av ägaren förutom att det blev billigare var det väldigt smidigt :) cash på bordet sen var det klart efter en noggrann besiktning förstås :) :) :) Det kan jag rekommendera inga lån inga räntor :) :) Vi har döpt "henne" till Skuldfrid :) :)
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Oseriös husbilsfirma ???

Jag köpte min hos Husbilar i Pukavik osedd och det funkade till 100 % det Rickard sa om utseende och utrustning stämde.
Jag tyckte Rickard var mycket bra att göra affär med

Kan bara hålla med, Rikard har varit kanon hela tiden till oss!:)
//ArTii
 
Toppen