• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rumänien sommar 2014

F

F.d. 30349

Guest
I bifogad pdf har jag skrivit en liten berättelse, om vår resa till Rumänien sommarn 2014. Funderar ni på att resa österut hjälper vi gärna till om vi kan.

I vintras gjorde vi en resa till Ligurien över Jul & Nyår, som jag får återkomma till lite senare.

Hoppas ni gillar läsningen
Bengt-Åke
 

Bilagor

  • Rumänien sommar 2014.pdf
    3,6 MB · Visningar: 672

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Rumänien sommar 2014

Tack för en trevlig berättelse, fina fotografier och bra tipps. Kanske bär det av en sväng åt det hållet när vi till hösten åker till Ungern.
Elisabeth
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Rumänien sommar 2014

Tack för en trevlig och inspirerande berättelse. Jag har rest mycket i Rumänien förr, dock aldrig med husbil. Har pratat om det eftersom vi har vänner där. Mina minnen av de dåliga vägarna har dock avskräckt oss än så länge. Blev lite mera sugen att ge Rumänien en chans med HBn nu.
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Re: Rumänien sommar 2014

Tack för en inspirerande reseberättelse! Nu har Östeuropa (med Rumänien) kommit med på vår lista över områden/länder att besöka :spinny:

//Ika

Tack för en trevlig berättelse. Vi planerar en "temaresa" som börjar vid Källflödet i Schwarzwald och sedan ner till Donaudeltat. Men vi hittar så mycket sevärdheter mm så vi får dela upp resan i flera omgångar, floden är ju 2860 km och passerar 10 länder. Lägger till er berättelse till vår resplan.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Rumänien sommar 2014

Tack för en fin berättelse. Det ser ut att vara tid för en tur till rumänien igen.
Vi körde nästan samma väg som ni 1979 fast med personbil och tält. Vackert men dåliga vägar och mycket fattigt är minnen från den turen. Får nog bli en ny tur.
 
F

F.d. 29811

Guest
Sv: Rumänien sommar 2014

Roligt att läsa om er resa! Det är kul att fler och fler vågar ta sig till Rumänien som är ett fantastiskt vackert land och intressant att resa i.
 
Toppen