• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma Combi 4 startar inte

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Displayen slocknade under gång och även pannan. Helt död, har en blinkande felkod (8 gånger) som jag inte kan tyda. Har för mig det fanns en nyckel till det här men hittar inte. Tänkt mäta upp display men finns inga märkningar plus minus. Skulle behöva schema eller annat bra tips.
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Truma Combi 4 startar inte

Missade hur du menade, letat på hemsidor utan resultat för just blinkningarna. Annars sett kodnyckel till blinkningarna här på forumet, men hittar inte nu.
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Truma Combi 4 startar inte

Tack så mycket! Precis den jag letade efter. I mitt fall är det felkod 46, funderar på om det är en översättningsmiss med "lack" Borde vara tex glapp?
 

Ulf Th

HBK Medlem
Inlägg
128
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
3909
Medlemskap
2024
Sv: Truma Combi 4 startar inte

Beträffande felkod 46.
" funderar på om det är en översättningsmiss med lack Borde vara tex glapp?"

Jag jämför nu med en engelsk variant av felkodslistan och "lack" är faktiskt rätt.
Den engelska varianten säger: "Check electronic PCB for paint spray in control panel socket".

(Fortsätter nu leta felet på vår värmare.)
Ulf
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Truma Combi 4 startar inte

Hej! Felet på min var kortslutning i kretskort för fläkten. Tyvärr var inte felkoden till så stor hjälp i det fallet, utan det blev att byta delar tills det fungerade.
 
Toppen