• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Witness - Dashcam alternativ

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Hej, är det någon som testat denna dashcam app, när jag köpte min Iphone 6, så blev min gamla Iphone "över" den tänkte jag använda till kamera.

Finns en hel del alternaiv har jag sett, men vad tror ni om denna, det är inga pengar att prata om, men vore kul att veta om någon använder just den här.




https://www.youtube.com/watch?v=-8U3zNFNfFo
 

Bilagor

  • IMG_6547.jpg
    IMG_6547.jpg
    11,7 KB · Visningar: 13

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Witness - Dashcam alternativ

När du ändå testar, prova övriga gratisversioner också och meddela dina erfarenheter.

image.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Witness - Dashcam alternativ

Det var några år sedan jag använde dashcamappar och mycket har nog hänt sedan dess. Därför skulle det vara intressant om du testade några av dem.

Jag använder numera en Blckvuecamera som jag kan flytta mellan husbil och personbil men apparna kan komma till nytta i en ev. hyrbil på charterresa. Då kan det vara bra att visa händelseförloppet vid trafikincidenter, åtminstone om man anser sig oskyldig.

PS! Filmen är jäkligt bra men det är konstigt att det inte händer fler olyckor när alla kör på fel sida!
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Witness - Dashcam alternativ

Jag testade Witness driving och fick bara otydliga bilder inifrån bilen. Utanför husbilen blev det fina bilder. Slutsatsen jag drog av detta är att hålla framrutan ren så att inte paddan fokuserar på rutan. :D

Jappe
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Witness - Dashcam alternativ

Hej, nu har jag testat Witness appen lite, så här långt gillar jag den, den är lätt att ställa in och det är smidigt att spela upp eller maila.

Nu har jag bara gjort ett enda test, men för 9kr får det bli fel också :)

Jag har använt min gamla Iphone 4S.

Och som Jappe skrev det gäller ju att han en ren vindruta... min var inte ren denna gång, men blev ok ändå.


[youtube]o6H_EfURk-M[/youtube]
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Witness - Dashcam alternativ

Flashplayer - måste man ha det eländet? Den kraschar hela tiden och bär sig allmänt illa åt Finns det inga bra alternativ? Jag har Firefox.
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Witness - Dashcam alternativ

Hej Jappe, det verkar som om den var låst på Youtube, jag har tagit bort låset, hoppas du kan se videon nu, sorry...

Bosse
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Witness - Dashcam alternativ

Det verkar som om appen har bildstabilisering!
Eller så var vägen väldigt jämn?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Witness - Dashcam alternativ

Ja faktiskt! Nu går den bättre och ryker inte lika mycket. Verkstan bytte alla glödstiften (onödigt antagligen) och satte dit en annan insprutningspump och joxade lite här och där, bytte slangar m.m. så nu startar den direkt!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Witness - Dashcam alternativ

[youtube]z0am_rQZgQ0l[/youtube]

Det var ett förskräckligt pillepetande i paddan. Jag orkar inte längre, skickar över filmen till datorn eller en platta.

Nu ska vi se! Sänk ljudet, cd:n var visst igång. Ett helvetiskt oväsen. Världens tråkigaste film! Ja, jag ska byta vindruta!

[youtube]z0am_rQZgQ0[/youtube]

Filmen tagen med en minipadda. Ingen vidare kvalitet. Jag ska prova nästa gång med en Lenovo 7-tummare. Den påstår sig ha en bra kamera. Vi får se...
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Witness - Dashcam alternativ

Nu har vi också Witness i vår padda (iPad), tack vare Jappe så klart, fungerar klockrent! Frugan vill däremot inte ha en iPad över huvud taget på instrumentbrädan (stör sikten, säger hon) så nu har jag ytterligare ett problem på halsen. Försökte förklara för henne att det är en "dashcam" grej som är bra-att-ha ifall... men det funkade inte alls, hon ÄR obeveklig och ger sig inte. Ingen idé att förklara det tekniska för henne, hon kör sin egen "race" som vanligt. Som Jappe själv brukar säga "giv mig styrka..." : )

Återkommer snart om mina "hustruproblem" i samband med det tekniska i en annan tråd...
david-vs-goliat.jpg
Källa: Internet

PS. den till höger = jag DS.
 
Toppen