• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

POIViewer uppdaterad

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: POIViewer uppdaterad

Mycket bra! Ig som var där tidigare blev ju rätt fånigt med tiden. Mest porträtt på babes, ungar och hundar.

Jappe
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: POIViewer uppdaterad

Det verkar som apparna numera uppdaterar sig själva. Tidigare om det upp siffror på appsymbolen på skrivbordet och jag fick gå in i appen under uppdatera och fixa det. Om det är så är det ju bra.

Det som är mindre bra är att bilderna på HBK:s platser har försvunnit. Får försöka fixa det senare.

Irriterad Birgitta :mad:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: POIViewer uppdaterad

Det verkar som apparna numera uppdaterar sig själva. Tidigare om det upp siffror på appsymbolen på skrivbordet och jag fick gå in i appen under uppdatera och fixa det. Om det är så är det ju bra.

Det som är mindre bra är att bilderna på HBK:s platser har försvunnit. Får försöka fixa det senare.

Irriterad Birgitta :mad:

Det är ju bara att lägga in dem på nytt! :D:D:D

Ja, jag vet! :confused:

Jappe
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: POIViewer uppdaterad

Det hjälpte inte Jappe. :mad: Alla bilder syns fortfarande inte.
Väntar på nya filer nästa vecka.

Birgitta
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: POIViewer uppdaterad

Ny Bordatlasfil (kmz) till POIViewer!

Eftersom filen numera är komprimerad krävs att man först laddar ned appen KMZ Loader.
Ett klick på http://www.bordatlas.de/BORDATLAS.kmz innebär att filen först dekomprimeras i KMZ Loader för att sedan importeras till POIViewer.

image.jpg
Ikonerna visar vilken typ av stälplats som avses.

Resultatet blir 6526 ställplatser på kartan över stora delar av Europa.
Med en kopplad navigeringsapp tex iGO är det enkelt att med röstvägledning navigera utan att vara upkopplad (offline).
POIViewer använder cachade kartor i offlineläge, dvs kartor som sparats i iPhones/iPads minne.
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: POIViewer uppdaterad

Testade nu att uppdatera, funkade kanonbra, tack Knarrevik

Mvh
Sti
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.500
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: POIViewer uppdaterad

Vad gör jag för fel att jag inte får fram bilderna på stälplatserna .. har iPad 2 ?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: POIViewer uppdaterad

Jag lyckas inte med att få olika färger på egna nålar. How come, Knarrevik?

image.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: POIViewer uppdaterad

Klicka på färgskalan så ändras nålfärgen direkt!
Klicka därefter på "done" och "dismiss".
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: POIViewer uppdaterad

Så kunde jag göra tidigare men det fungerar inte längre och jag förstår inte varför.

Jappe
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: POIViewer uppdaterad

Håller med Jappe. Laddar jag in en ny fil är nålen röd, försöker jag ändra färg så blir den grön. Går inte att få någon annan färg.
Har deletat POIViewer och laddat ned den på nytt från appstore.
Blev så efter dista uppdateringen.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: POIViewer uppdaterad

Ny Bordatlasfil (kmz) till POIViewer!

Eftersom filen numera är komprimerad krävs att man först laddar ned appen KMZ Loader.
Ett klick på http://www.bordatlas.de/BORDATLAS.kmz innebär att filen först dekomprimeras i KMZ Loader för att sedan importeras till POIViewer.

Nu är jag lite sen, men jag öppnade POIviewer, gick till import och valde en av länkarna. Skrev in Bordatlas och laddade ner kmz-filen direkt i POIviewer. Fungerade utmärkt att importera den direkt utan att först packa upp den. Antingen så är det en ny funktion i nästa version (som jag testar just nu, för er som inte sett den tråden) eller så fungerar det i den officiella versionen också. Jag har inte sett att kmz-stöd skulle vara en av nyheterna...

Lite om vad som är på gång i framtida versioner av POIviewer.
I kommande versioner så kommer bland annat stöd för offline-läge och iCloud synkning.

Inga konkreta planer på en Androidversion dock. Mycket annat som skall ordnas före.

//Stefan
 
Toppen