• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

POIViewer uppdaterad

F

F.d. 53166

Guest
Sv: POIViewer uppdaterad

Jag försöker lägga in den uppdaterade filen från Archies camping (2015-07-01) i POi viewer. Detta har gått bra tidigare men nu göra jag något fel. Jag försöker att importera den i Poi viewer direkt från hemsidan. Nedladdningen går fin men alla platser saknar longitude så presentationen på kartan blir felaktig.

Jag minns att för några POi filer fick jag gå vägen via datorn och maila filen till min Ipad men jag tror inte det var fallet för Archies camping.

Mycket tacksam för hjälp!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: POIViewer uppdaterad

Jag försöker lägga in den uppdaterade filen från Archies camping (2015-07-01) i POi viewer. Detta har gått bra tidigare men nu göra jag något fel. Jag försöker att importera den i Poi viewer direkt från hemsidan. Nedladdningen går fin men alla platser saknar longitude så presentationen på kartan blir felaktig.

Jag minns att för några POi filer fick jag gå vägen via datorn och maila filen till min Ipad men jag tror inte det var fallet för Archies camping.

Mycket tacksam för hjälp!

Jag har samma problem!
Efter lång väntan med att ladda ned drygt 31000 platser finns inte koordinaterna med.
 
F

F.d. 53166

Guest
Sv: POIViewer uppdaterad

Jag löste det genom att öppna filen i datorn och spara filen som är kml. Sedan skickade jag filen i mail till min ipad och importerade den med poi viewer. Nu funkar allt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: POIViewer uppdaterad

Det finns en Archies app för 29 kr där alla drygt 31000 campingar finns beskrivna.
Lite onödigt kan tyckas eftersom navigeringsapparna är nedlusade med campingar i sitt kartmaterial.

Ställplatser saknas dock, undrar när de kommer?

image.jpg
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: POIViewer uppdaterad

Senaste versionen av POIviewer (v1.14) har tappat koppling till IGO Western Europe (troligen även till "Europe"). Tack till Birglas som hittade och rapporterade till mig.

Utvecklaren skall posta en fix för problemet ikväll och sedan tar det nog ett par dagar tills en ny version finns att ladda ner.

//Stefan
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: POIViewer uppdaterad

Tackar för info. Även min "Skandinavien" har samma problem så jag avvaktar en uppdatering.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: POIViewer uppdaterad

Problemet berörde IGO Västeuropa och Skandinavien.
IGO Europa fungerade.
Tomtom var också berörd, men där fanns en massa specialkod runt, så ingen har märkt det med Tomtom...

Ny version är nu uppladdad och väntar på att godkännas av Apple.
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: POIViewer uppdaterad

Uppdaterat scanidavian men det funkar fortfarande inte. Startat om, installerat om o.s.v. men det hjälper inte...
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: POIViewer uppdaterad

Problemet är att Apple har återutgivit den förra versionen. Detta gäller många appar, tydligen.

Om man tittar på POIviewers versionsnummer i Appstore så står där just nu 1.14. Detta är problemversionen. Den uppdaterade, som just nu sitter i väntläge pga dessa återutgivningar, är version 1.14.1.

//Stefan
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: POIViewer uppdaterad

Apple fikk et problem med endel hundre apper bygget med en kopi av utviklerverktøy som var patchet med en trojaner pg ikke oppdaget ved kontrollen inn i app shopen. Om de klarte å rulle vekk alle er det ingen som vet! Det er heller ingen som vet hva skurkene fikk fatt på av info og løsenord.
 
Toppen