• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inneskärmar till Fiat

F

F.d. 55263

Guest
Är det någon som köpt Inneskärmar från Blocket pris 695kr plus frakt 100kr
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Inneskärmar till Fiat

Är det någon som köpt Inneskärmar från Blocket pris 695kr plus frakt 100kr

Jag har köpt, Har inte monterat dem ännu, men provat och de ser ut att passa. Här finns ett problem och det är fakturan, pengarna ska gå till en Dansk bank och överföringen kostar 250:- Nu var jag så lyckligt lottad, att min son har firma, med ett bankavtal och då kostade överföringen 1:50.
Jag ska montera dessa nu i dagarna, men först ska jag göra ordentligt rent och tectyl behandla bakom. Innerskärmarna ser riktigt bra ut.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Inneskärmar till Fiat


Innerskärmarna dom säljer är tyvärr bara dom främre halvorna som redan sitter på från fabrik.

Jag såg att dom hade hasplåtarna under motorn också till riktigt vettiga priser. T.o.m. billigare än vad en del av våra rånare till skrotar skall ha för beggat...
Klart intressant då min bil av någon mystisk anledning bara är utrustad med hasplåt på höger sida.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Inneskärmar till Fiat

[/ATTACH]

Nu har jag tectylbehandlat och monterat innerskärmen på höger sida. Det gick bra, men jag kladdade ner den nyvaxade sidan, får göra om när lusten faller på.
 

Bilagor

  • IMG_0966.JPG
    IMG_0966.JPG
    1,7 MB · Visningar: 18
  • IMG_0967.JPG
    IMG_0967.JPG
    2 MB · Visningar: 47
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Inneskärmar till Fiat

Igår monterade jag den vänstra innerskärmen, det blev riktigt bra. Jag passade på att vaxa hela bilen också, tog hela dagen. Nu är jag väldigt mör i armarna.
Tidigare i veckan monterade jag den nya parabolantennen, jag kopplade elen i lampan i garaget och extrasladden som ska kopplas till tändningen kopplade jag till bakljuset. Det var enkelt att följa de ledningar som redan finns i bilen. Jag backade ut bilen ur garaget och tryckte på knappen för Thorsatelliten, den letade upp och hittade på mindre än en halv minut. När jag startade bilen gick parabolen ner och låste direkt. Hittills är jag väldigt nöjd.

WIN_20150217_164526.JPG
 

JanneHögberg

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6742
Medlemskap
2024
Sv: Inneskärmar till Fiat

Du ska skärmen ligga på utsidan av ytterskärmen eller ser jag fel? har precis köpt såna skärmar genom Caravan club, är det samma som du har? eller ska du skruva på någon ytterligare skärm på utsidan?
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Inneskärmar till Fiat

Du ska skärmen ligga på utsidan av ytterskärmen eller ser jag fel? har precis köpt såna skärmar genom Caravan club, är det samma som du har? eller ska du skruva på någon ytterligare skärm på utsidan?

Jag köpte på Blocket för 695:-, båda sidor. jag tectylade bakom dessa skärmar, före montering och även på skärmkanterna( kladdet syns på bilden).
Innerskärmarna monterade jag på skärmkanterna, för att skydda dessa mot vägsprut. De flesta hål var förborrade och passade utmärkt, men några fick jag borra. Efteråt tectylade jag innerskärmarna, jag inbilade mig att det skulle ta bort lite vägljud. Någon på denna tråd föreslog isolering bakom, jag övervägde, men skippade detta, då jag var rädd att det skulle samla fukt och skada hjulhusen.
Någon ytterligare del har jag inte använt och kom inte med heller.
Lycka till!
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Inneskärmar till Fiat

Du ska skärmen ligga på utsidan av ytterskärmen eller ser jag fel? har precis köpt såna skärmar genom Caravan club, är det samma som du har? eller ska du skruva på någon ytterligare skärm på utsidan?

Du ser nog fel. Bilden har en lite knepig vinkel så det ser ut som att innerskärmen är skruvad snett utifrån och går runt skärmkanten.
Skruvarna dras i insticket/slutet på skärmkanten. Innerskärmen går inte runt skärmkanten och syns heller inte utifrån.:)
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Inneskärmar till Fiat

Du ser nog fel. Bilden har en lite knepig vinkel så det ser ut som att innerskärmen är skruvad snett utifrån och går runt skärmkanten.
Skruvarna dras i insticket/slutet på skärmkanten. Innerskärmen går inte runt skärmkanten och syns heller inte utifrån.:)

Alldeles riktigt. Inner skärmen är monterad i de fyrkantiga hålen som är stansade i skärmkanten. Dessa hål sitter under de vita plastpluggarna som demonteras och ersätts med medföljande plastplugg och skruv.
 
F

F.d. 55359

Guest
Sv: Inneskärmar till Fiat

Igår monterade jag den vänstra innerskärmen, det blev riktigt bra. Jag passade på att vaxa hela bilen också, tog hela dagen. Nu är jag väldigt mör i armarna.
Tidigare i veckan monterade jag den nya parabolantennen, jag kopplade elen i lampan i garaget och extrasladden som ska kopplas till tändningen kopplade jag till bakljuset. Det var enkelt att följa de ledningar som redan finns i bilen. Jag backade ut bilen ur garaget och tryckte på knappen för Thorsatelliten, den letade upp och hittade på mindre än en halv minut. När jag startade bilen gick parabolen ner och låste direkt. Hittills är jag väldigt nöjd.

Visa bilaga 96191

Hmm, innebär det inte då att du måste komma ihåg att lägga I backen varje gång du vill få parabolen att gå ned? Alltså tank att du startar bilen utan växlen I och kör iväg på 1:an, då får ju aldrig parabolen signalen att fällas ner efter som backen aldrig varit I?
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Inneskärmar till Fiat

Hmm, innebär det inte då att du måste komma ihåg att lägga I backen varje gång du vill få parabolen att gå ned? Alltså tank att du startar bilen utan växlen I och kör iväg på 1:an, då får ju aldrig parabolen signalen att fällas ner efter som backen aldrig varit I?

Ljuset startar så fort jag vrider på nyckeln och då går parabolen ner automatiskt, provade för en timma sedan. Alltså inte backlampan utan baklampan som alltid lyser vid körning.
Nu har jag även monterat en 12v omvandlare till 220v så jag kan se på TV utan 220 inkoppling.
När jag skulle hämta 12v till denna, öppnade jag en dosa ovan kylskåpet, där var allt förberett för parabol, bara att plugga in. Man blir lite trött. Som man säger, det man inte har i huvudet får man ha i benen.
 
F

F.d. 55359

Guest
Sv: Inneskärmar till Fiat

Ljuset startar så fort jag vrider på nyckeln och då går parabolen ner automatiskt, provade för en timma sedan. Alltså inte backlampan utan baklampan som alltid lyser vid körning.
Nu har jag även monterat en 12v omvandlare till 220v så jag kan se på TV utan 220 inkoppling.
När jag skulle hämta 12v till denna, öppnade jag en dosa ovan kylskåpet, där var allt förberett för parabol, bara att plugga in. Man blir lite trött. Som man säger, det man inte har i huvudet får man ha i benen.

:dumstrutpå

Skillnad på bak och back ja.....
 
Toppen