• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inloggning till Wifi nätverk med iPad

Birgitta o Göran S

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
10629
Medlemskap
2026
Hej jag behöver hjälp av er alla med datakunskap. Jag har ett problem att kunna logga ut med min iPad på ett lokalt Wifi nätverk på den ena av våra två iPad.
Gången här så här på inställningar för wi-fi dyker det upp dom nät som jag har betalt för jag väljer en och när den har fått en grön bock kommer efter en liten stund en inloggningssida upp där man skriver in username och pasword för det lokala nätverket. Detta fungerat på vår ena iPad och iPhone, men på den andra kommer den aldrig upp. Jag har nollställt nätverket och inställningar ett antal gånger med samma resultat. Jag har olika inloggningar till de olika enheterna.
Är det något inställningsfel eller?????
Mycket tacksam för hjälp
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Inloggning till Wifi nätverk med iPad

Jag har varit med om sånt ibland. Fast på samma ipad. Ena gången får man inloggningsruta direkt, andra gånger måste man öppna en browser för att få den.

Kan skillnaderna bero på att det är olika IOS-versioner på iPaddarna?

Har du testat att "glömma" nätverket på den krånglande iPaden och ansluta igen efter det?

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Inloggning till Wifi nätverk med iPad

Ett annat alternativ är att nollställa nätverk och lägga in lösenord till WiFi på nytt.

image.jpg
 

Birgitta o Göran S

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
10629
Medlemskap
2026
Sv: Inloggning till Wifi nätverk med iPad

Hej det är samma programversion på alla tre och att starta safari går inte för att hitta inloggningsidan den talar om att den inte kan hitta serven.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Inloggning till Wifi nätverk med iPad

Kanske för snabb, men använder du Apple-inloogning till en lokal WiFi? Den har väl sin egen user och psw.

Sudda ut kontokortsnummer när du inte skall betala något!
 
Toppen