• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Das kamera til optagelse uder kørel

kastrup7

FD HBK Medlem
Inlägg
233
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9679
Medlemskap
2023
Hej søger et kamera (russisk ) type er optagelse under kørsel, til bevis hvis der. Sker noget. Nogle forslag
Takker
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Das kamera til optagelse uder kørel

Om du har en telefon med kamera och sd-kort, finns det appar som spelar in kontinuerligt på kortet. När kortet är fullt raderas den äldsta filen automatiskt. En sådan app är autogard för androider.
Med ett enkelt sugkoppsfäste funkar det bra ändamålet.
 

Dahl

HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Forsheda
HBK-Nr
16825
Medlemskap
2025
Sv: Das kamera til optagelse uder kørel

Hej!

Kolla amazon.COM sök på Dashcam. Jag köpte mitt där till halva priset av vad jag skulle betala i Sverige. Leveranstid ca. 8 daga.

Mvh

Kim
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Das kamera til optagelse uder kørel

Tyske ebay.de og engelske ebay.co.uk sammen med den europeiske delen av DX http://eud.dx.com/ kan være bedre enn USA - en slipper tollbehandling og moms når sakene sendes fra andre land innen EU.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dashkamera til optagelse uder kørel

image.jpg

En riktig dashkamera finns för halva priset på Ebay!
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Das kamera til optagelse uder kørel

Är detta tillräckligt bra värden på en Dashcamera? Är det något mer man skall tänka på?

Bildsensor: 1/4 färg CMOS WXGA HD bildsensor
Upplösning: WXGA 1280 x 720 pixlar, 30 bps, interpoleras av programvara; WVGA 848 x 480 pixlar, 30 bps, interpoleras av programvara; VGA 640 x 480 pixlar, 30 bps
Visningsvinkel: 120 grader
IR- LED: 6st
Display: 2.5 inches TFT färgglada LCD OSD

Bennie
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Das kamera til optagelse uder kørel

Hd-läget blir säkert bra, ir-led funkar inget bra, skapar bara reflexer i rutan, men dom går alla gånger att stänga av.
En viktig sak är att den "loopar" minneskortet, en Dashcam ska bara fungera väl monterad, starta när du startar bilen och stoppa när du stänger av bilen, man glömmer bort den efter ett tag, och det bara fungerar.
Jag skulle välja en med inbyggd gps, kul ifall man vill ta in minnet till pc'n ock kika, då får du även upp en karta med positionen i eget fönster.

Så tycker jag;)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Das kamera til optagelse uder kørel

Är detta tillräckligt bra värden på en Dashcamera? Är det något mer man skall tänka på?

Bildsensor: 1/4 färg CMOS WXGA HD bildsensor
Upplösning: WXGA 1280 x 720 pixlar, 30 bps, interpoleras av programvara; WVGA 848 x 480 pixlar, 30 bps, interpoleras av programvara; VGA 640 x 480 pixlar, 30 bps
Visningsvinkel: 120 grader
IR- LED: 6st
Display: 2.5 inches TFT färgglada LCD OSD

Bennie

Upplösningen bör vara full-HD 1080 och WiFi är ett plus om man trådlöst vill föra över filer.
Naturligtvis loop och start och stopp via tändningen.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Das kamera til optagelse uder kørel

Exakt en sån har jag ligger framför mej på skrivbordet.
Ingen värsting men helt OK, hade den i en Cheva pickup i 2år, sen sa batteriet gonatt, eller vad det är, startar vid ansluten ström, men stänger sen av sig efter nån sekund.

Hoppas du blir nöjd med den, jag var nöjd med min:) speciellt då den är billig.
Tappar kvalitet i dåligt ljus typ vid nattfilmning.
Jag köpte min på dx.com 2010, gav 30$ totalt, har aldrig åkt på frakt, tull eller moms från dem, dom skickar allt fraktfritt som varuprov= värde 0,01$
 
Senast ändrad:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Das kamera til optagelse uder kørel

Jag köpte min på Tradera för 170:- så pajar den är det ingen katastrof. Då har jag i alla fall provat på & vill jag fortsätta så får jag väl skaffa något bättre.

Bennie
 
Toppen