• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

POIviewer offline

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Varför syns inte kartan i POIviewer när jag är offline? Syns bara markörerna och jag får gissa mig till vilken jag vill se.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: POIviewer offline

Om man i onlineläge visar kartan kan man sedan se samma kartutsnitt offline, dvs att POIViewer lägger den i cacheminnet.

image.jpg
Kartan offline
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: POIviewer offline

På min Ipad ligger kartan kvar offline så länge jag inte är ute på nätet och glömmer att ladda in den på nytt.
Annars försvinner den då. Varför?
Birgitta
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: POIviewer offline

Kartan "sparas" bara i cache-minnet, vilket är en tillfällig lagringsplats. Där får den ligga kvar tills något annat program behöver det minnesutrymmet, då raderas det som tidigare låg där.
 
F

F.d. 53166

Guest
Sv: POIviewer offline

Vid något tillfälle har det nämnts att en offlineversion av POI viewer var under utveckling. Hoppas det blir verklighet. Att använda den "cachade" kartan är bara en chansning, jag behöver oftast ansluta till nätet för att se den kartbild jag behöver. Det är ingen stor kostnad att koppla upp sig utomlands för att ladda kartan så det funkar även som det är nu.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: POIviewer offline

Vid något tillfälle har det nämnts att en offlineversion av POI viewer var under utveckling.

Jag har också sett denna uppgift, vi får hoppas att ryktet är sant så vi kan använda appen offline under 2016. Året därpå spelar det mindre roll eftersom roamingen skall tas bort.
 
Toppen