• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny med husbil mot Spanien.

F

F.d. 53014

Guest
Vi är nu på väg med våran burstner husbil mot Spanien. Vi är nya på denna typ av semester ,pga att vi har en super mysig vovve som vi inte vill lämna bort. Vi har läst så mycket på husbilsklubbens sidor om massor av tips , så vi hoppas att vi ska hitta lite fina ställen på väg ner. Åker nu E4 nedanför Jönköping mot Malmö .Önskar alla en God Jul Sabine Micke vovven Freddie
 

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Sv: Ny med husbil mot Spanien.

Kör försiktigt, på vägen ner finns många fina ställen, här på sidan finns hur mycket som helst
att hitta om bra ställen på väg ner. Titta på hbk's ställplatslista. Vi är i La Manga, i närheten av Carthagena. Stor fin camping med MÅNGA Hundar, Mar MENOR OCH MEDELHAVET RUNT KNUTARNA! Vädret är mycket bra och julmaten smakade likaså.
Lycka till och God Jul och Gott Nytt År till er och alla andra hbk's medlemmar
:yes:
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Ny med husbil mot Spanien.

Hej..
Är det första gången med Husbilsresa till Spanien, så njut och trivs varje mil.. Att färdas är Livet. Jag gjorde min första Spanien resa med husbil 2012, en oförglömlig resa, Karta och GPS.. Internet på Mc Donalds, Ställplatstips från HBK men även andra okända och egna ställplatser.. Ngn gång körde jag helt enkelt bara av v.340 i Spanien och in i ngt villakvarter eller fiskehamn för att sova.. Ngn mil innan Barcelona finns en liten camping med Wifi och 10 min till pendelstation.. På ställplatser eller var ni än träffar svenska husbilar så får man både vänskap och tips.. Många råd och tips finns här i på forumet och många delar generöst med sig.. Men att upptäcka själv är väldigt roligt och spännande.. Jag tror Första Vinterresan är ngt speciellt, de följande kan bli mkt transportsträcka där mycket är känt.. innan man kommer fram till sitt eget "smultronställe".. Iallfall vad jag misstänker.. Men ändå är väl just att färdas tillsammans en stor lycka i livet..
Njut av "förstagången känslan"..
I Malmö och hela Sverige har det varit snö och ngn minusgrad idag Juldagen.. Vi hoppas kunna åka ner senare i Januari..
Husbilsklubben.se är en trygg och generös kunskapsbank..
God Jul.. och Go Tur..
Hälsn.
Libom
Bo Mårtensson..
 
Toppen