• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Se upp för Parkzone i Helsingör

M

Mekanikern

Guest
Hej !
Förra helgen tänkte jag och frun spendera lite slantar i Helsingör och även utvärdera den nybyggda grinden för hundarna.

19/12 åkte vi över med Scandlines och körde till en ställplats mittemot Kronborg slott som vi kollat in här på sidan.

114 Havengade 1-9
3000 Helsingör

Kommer till platsen och frun går en sväng med hundarna och jag hissar ner stödbenen,då kommer en man från parkzone med bil och ska kolla biljetter på bilarna.

Jag står vid HB och frun kommer samtidigt som Parkzonmannen och frågar mig om det är vår bil ja säger jag och att vi kom precis och ska lösa biljett nu,
Han går en runda runt bilen och klappar hundarna ,sen kör han.

Vi löser biljett till 07:28 dagen efter för 105 DKK

Runt 07:00 Lördag 20/12 vill doggsen ut så frun går en sväng och når hon kommer tillbaks ser hon en lapp på rutan.

EN BOT på 650 DKK för Udenför bås

V..an liknar detta han kunde väl sagt att bilen är för stor så ni måste lösa 2 biljetter a 105 DKK.

Luktar det provision?

Men nädå han sa inget när han gick runt bilen och smålog.

Jag har skrivit till dom men dom har inte svarat så då skall det varnas lite tyckte jag.

Sen kör vi en sväng till Gilleleje och övernattar på en mycket fin plats vid hamnen bakom Rema 1000

Så se upp för PARK ZONE

// Berne o Helene :dog::dog::dog:
 

EVTOAK

HBK Medlem
Inlägg
282
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
6271
Medlemskap
2024
Sv: Se upp för Parkzone i Helsingör

Har råkat ut för samma sak i Norge på en så gottsom tom parkering
När vi letade efter en turistbyrå ca 1100 SEK kostade det fin välkomstpresent:mad::mad::mad:
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Se upp för Parkzone i Helsingör

Ibland är låtsas poliserna j-t snabba, jag och Anki råkade ut för böter när vi var på väg till San Marino, vi stannade på en till synes vanlig rastplats i Österrike för att göra lunch, då en "p-vakt" fram och ger oss böter på 120 euro för fick vi inte stå där enligt honom, han kunde väl ändå sagt åt oss och flytta på oss, så hade vi gjort det direkt. Det här kändes väldigt surt det var början på vår semester och 120 euro var mycket pengar 2004.
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Se upp för Parkzone i Helsingör

Har råkat ut för samma sak i Norge på en så gottsom tom parkering
När vi letade efter en turistbyrå ca 1100 SEK kostade det fin välkomstpresent:mad::mad::mad:
Undvik Norge till varje pris. För några år sedan försökte tullen lura mig på 3000 Skr genom att spela idioter (vilket dom var).
Men dom fick eld i röven när dom upptäckte att min dotter (domare) hade ställt lite frågor till dom.
 
M

Mekanikern

Guest
Sv: Se upp för Parkzone i Helsingör

Ja ni har så rätt
Jag får nog skylla mig själv,men ville ändå framföra det här så ingen annan går på samma misstag.

Men jag bara tyckte att han kunde sagt något

Man tror ju gott om alla tills motsatsen är bevisad,så det gäller att vara på sin vakt

Tack

// Berne
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Se upp för Parkzone i Helsingör

Tråkiga kommentarer i tråden. Om man känner att man vill dela med sig & varna oss andra för P-vakterna i Helsingör så väntar man sig väl inte kommentarer om att man burit sig dumt åt. Lite medkänsla så här i Juletid tycker jag vore mycket bättre.

Bennie
 
Toppen