• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utskrifter från en Samsung tab 3

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Som iPad ägare är mycket för mig självklart. Även att få utskrifter till en trådlös skrivare via HP-print av dokument som bifogats epost. Har en vän som köpt en Samsung läsplatta som jag har support på. Kan inte förstå hur jag skriver ut ett bilagt dokument direkt från mailen. (Google)
Jag har lyckats spara något dokument i filhanteraren och där sedan lyckats få utskrifter. Den vägen fixar inte riktigt min vän, som inte är slängd i det här med datorer och paddor. Hjälp mig med bra lösning.....
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

Jag har denna installerad på både telefon och platta.

PrinterShare

Lasse
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

Problemet är inte printerappen. Var hittar jag utskriftikonen i t.ex en pdf. som kom med e-posten?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

HP ePrint app, eller om han har en printer som og er scanner bruk HP All-In-One Printer Remote som er en tilleggs app som utnytter enheten fullt ut.

En annen sak er at HP sine skrivere med ePrint kan settes opp med en epost adresse, en kan d alltid sende en mail til denne for utskrift. Dette fungerer også om en ikke er på samme nettverk, mailen går via en server hos HP. Har selv brukt denne funksjonen for utskrift i Australia mens jeg selv var i Sverige. En må registrere sin epost adresse som lovlig sender til printeren i ePrint appen for å sende utskrifter via epost.
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

HP ePrint app, eller om han har en printer som og er scanner bruk HP All-In-One Printer Remote som er en tilleggs app som utnytter enheten fullt ut.

En annen sak er at HP sine skrivere med ePrint kan settes opp med en epost adresse, en kan d alltid sende en mail til denne for utskrift. Dette fungerer også om en ikke er på samme nettverk, mailen går via en server hos HP. Har selv brukt denne funksjonen for utskrift i Australia mens jeg selv var i Sverige. En må registrere sin epost adresse som lovlig sender til printeren i ePrint appen for å sende utskrifter via epost.

Säkert lösning som fungerar, men fungerar den för bilagor i ett e-post meddelande?
IPad har en ikon, om man klickar på dokumentet, som anger vad man vill göra med det, t.ex skriva ut eller spara någonstans. Hittar inte den funktionen i Android....
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

Vet inte om detta kan vara till hjälp, men i min androidplatta funkar det så här:
I gmail kan jag spara en bifogad. jpg-fil till "hämtningar" genom att trycka på de tre punkter som syns till höger om filnamet.
I hämtningar kommer mina skrivarval/skrivarappar upp när jag klickar på filen.
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

Vet inte om detta kan vara till hjälp, men i min androidplatta funkar det så här:
I gmail kan jag spara en bifogad. jpg-fil till "hämtningar" genom att trycka på de tre punkter som syns till höger om filnamet.
I hämtningar kommer mina skrivarval/skrivarappar upp när jag klickar på filen.

Det gör det inte på denna jag har. Där har vi kanske en början till problemet.
De tre punkterna finns och hämtningar men ingen skrivarikon. Är det en konfigurations inställning kanske?
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

Har du laddat hem någon utskriftsapp? Jag använder två olika - Printer share (betalapp som kostade ca 70 kr för några år sedan, om jag minns rätt) och en gratisapp avsedd för Epsonskrivare.
Med dessa två har jag kunnat skriva ut allt jag behövt hittills.
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

Sorry har inte haft möjlighet att svar under dagen.

Hp's E-printapp är installerad och skrivare finns.
Förstår inte varför det ska så många steg, fyra-fem tills man kommer till utskriftsmöjlighet av bilaga. Se bild. Väljer jag förhandsgranska, kommer nytt val, nytt fönster, en skrivikon dyker upp och är du inte snabb nog visas en vit, tom skärm.....och ingen skrivar ikon.

Finns det inget och bättre och snabbare sätt i Andriodvärlden?

image.jpg
 
S

Sara & Micke

Guest
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

Jag har en samsung tab 2 och kan inte heller skriva ut direkt från gmail. Men jag har laddat ner Adobe Reader och när jag öppnat en pdf fil där så kan jag skriva ut med dom tre prickarna längst upp till höger.

Mvh Micke
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

Jag har en samsung tab 2 och kan inte heller skriva ut direkt från gmail. Men jag har laddat ner Adobe Reader och när jag öppnat en pdf fil där så kan jag skriva ut med dom tre prickarna längst upp till höger.

Mvh Micke

Hade nu alla hans dokument kommit som pdf. hade det varit guld. Det är inte jag som har problemet, utan en god vän, +70 som inte hänger med alla turerna till utskrift. Lite synd.
Klickar jag på ett w-dok i mailen som öppnar den Polaroffice. Så långt bra, men var är skrivarikonen. Jo, när du sparat ner i en mapp först och sedan öppnar dokumentet, så kan du skriva ut.... Verkar som det inte finns en bra lösning på problemet. Tack för era svar så här långt..
 
Senast ändrad:
S

Sara & Micke

Guest
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

Hade nu alla hans dokument kommit som pdf. hade det varit guld. Det är inte jag som har problemet, utan en god vän, +70 som inte hänger med alla turerna till utskrift. Lite synd.
Klickar jag på ett w-dok i mailen som öppnar den Polaroffice. Så långt bra, men var är skrivarikonen. Jo, när du sparat ner i en mapp först och sedan öppnar dokumentet, så kan du skriva ut.... Verkar som det inte finns en bra lösning på problemet. Tack för era svar så här långt..

När jag öppnar ett dokument med polaroffice så kan jag klicka längst upp till höger på dom tre strecken och välja "skriv ut" i menyn.
Jag har Polaroffice 4.0

/Micke
 

kjelka

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2024
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

På min samsung tab 3 finns det en funktion bredvid hemknappen,
den avlånga i underdelen av plattan. Vad jag förstår kallas den för
menyknapp osh ser ut som ett ark med några rader.
Tryck på den och skrolla upp. På tredje raden nerifrån står det
skriv ut. Tryck på den så kommer instruktioner instruktioner vad
som behöver göras för att få utskrift.
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

Tack Micke och Kjelka för era svar.
Träffar mannen med utskriftproblem på torsdag. Kollar då era ideér.

Bernt
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

Jag har testat på en samsung 3 platta. Det funkar på samma sätt som i mitt inlägg 8 ovan, bortsett från att filen inte sparas i hämtningar. Sökvägen till filen blev istället storage/emulated/0/download/
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Utskrifter från en Samsung tab 3

Blev inte av att vi såg i torsdags. Får vänta med att se om era instruktioner fungerar när vi ses nästa gång.
 
Toppen