• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hancom Viewer?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Råkade köpa en ny platta, 12,2". Där finns en funktion som kallas Hancom Viewer som möjliggör (tror jag) att man kan ha flera fönster uppe samtidigt. Känner någon till den här appen?

Hur får man till en skärmbild i den här Samsungplattan?

Jag lyckas inte med att få in HBK:s logga på skärmen som genväg. Hur gör man?

Tack på förhand!

Jappe
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Hancom Viewer?

Äger ingen Samsung, Men prova detta.

1. Öppna din webbläsare. Skriv in adressen Husbilsklubben.se

2. Spara sidan som bokmärke. Lite olika hur man gör i olika telefoner. På vissa finns en stjärna uppe till höger bredvid adressraden. I andra måste man trycka på den fasta menyknappen och ”välja lägg till bokmärke”.

3. Nu ligger Husbilsklubben bland dina bokmärken. Gå in och titta på dina bokmärken, leta upp Husbilsklubben, tryck och håll kvar fingret på bokmärket tills en ny meny dyker upp. Välj ”lägg till genväg på startsida/hemsida"

4. Nu har du en genväg direkt till Husbilsklubben på din hemskärm.

-------------------------------------
Ifall du menar skärmdump
Brukar vara power + hem-knappen
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Hancom Viewer?

1. Nej

2. Skärmbild brukar vara enkelt att ordna när man väl kommit på hur man ska göra, att "komma på" hur det går till kan dock vara ett elände!

Rätt märke och rätt storlek men för övrigt har jag inte en susning om det är samma som din modell: How to take a screenshot on the Samsung Galaxy Note Pro 12.2 - draalin
Passa dig för deras erbjudande om att prenumerera på nyhetsmejl!

3. Men... visst var det väl du som lärde mig hur man ordnar en Hbk logga/genväg?
Någonstans i det här forumet finns ett inlägg där du skrev hur man skulle göra, jag följde guiden slaviskt och det blev ju perfekt då.
I min nya lur skulle jag göra samma sak, hittade inte inlägget och resultatet blev inte riktigt som tidigare men jag fick till något som fungerar.

mvh jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hancom Viewer?

Prova skärmdump med att hålla in avstängningsknappen!
Alternativen Stäng av, Omstart, Profil, Skärmdump och Flygplansläge.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hancom Viewer?

Skärmdumpen fixade jag till slut (home + power). Jag gjorde något konstigt fel först. Loggan får jag inte till men natten är lång. Hancom Office Viewer vågar jag mig inte på ännu.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hancom Viewer?

Skärmdumpandet är ju enkelt och går att göra på flera sätt men att få in HBK-loggan på genvägen, det klarar jag inte (än).

För övrigt måste jag säga att jag är hopplöst förälskad i den här jumboplattan (12,2"). Enastående funktioner, snabb, intuitiv och lätthanterlig. Sagolik batteritid m.m. Eftersom jag utnyttjade lägsta priset på "Prisjakt" så var jag lite orolig ett tag efter att ha läst omdömena där men idag kom faktiskt ett kvitto + 2 års fabriksgaranti på e-posten för utskrift.

Jag minns inte riktigt men jag tror säljaren finns på Cypern, banken i Grekland och kontoret i London o.s.v. Heja EU!

Jappe
 

bjensen

HBK Medlem
Inlägg
125
Kommun
Ale
HBK-Nr
387
Medlemskap
2024
Sv: Hancom Viewer?

Råkade köpa en ny platta, 12,2". Där finns en funktion som kallas Hancom Viewer som möjliggör (tror jag) att man kan ha flera fönster uppe samtidigt. Känner någon till den här appen?

Hur får man till en skärmbild i den här Samsungplattan?

Jag lyckas inte med att få in HBK:s logga på skärmen som genväg. Hur gör man?

Tack på förhand!

Jappe

Råkade ????
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hancom Viewer?

Numera går ingen säker för Internetreklamen och det lätt att åka dit men det här köpet ångrar jag inte! Jag förstår inte att folk håller på med sina gamla "ångdatorer" fortfarande! :D:D:D

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hancom Viewer?

Numera går ingen säker för Internetreklamen och det lätt att åka dit men det här köpet ångrar jag inte! Jag förstår inte att folk håller på med sina gamla "ångdatorer" fortfarande! :D:D:D

Jappe

Där håller jag med dig Jappe!

Jag arkiverade mina laptops för fyra år sedan och slipper numera sega föråldrade program typ Autoroute, sega uppstarter och alla ideliga säkerhetsuppdateringar.

Nu används de enbart till att lagra bilder och videoupptag.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hancom Viewer?

Vissa kommunikationsproblem har jag fortfarande med plattan, t.ex. hur man ska få till en utskrift på skrivaren snabbt och enkelt. Mina skrivare tycks sakna bluetooth vilket väl skulle kunna fungera för ändamålet o.s.v. Markera, kopiera, klistra in och flytta prylar kan jag inte heller men det ger sig väl så småningom. Det följde med en manual på tyska så jag får väl kika lite i den.

Det finns en hel del att lära men fördelarna överväger, tycker jag hittills. T.o.m. tangentbordet är lätt att använda!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hancom Viewer?

Tyvärr inte lika enkelt som på iPad men markera texten , klicka på delningsverktyget, kopiera till urklipp och klistra in på annan plats.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hancom Viewer?

Moderna skrivare är anpassade för Airprint men när man försöker skriva ut från Android för man följande meddelande:

image.jpg

Det borde finnas något motsvarande till Android?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hancom Viewer?

Har selv 2 netverkskrivere som ikke tøtter Airprint, men som helt enkelt skriver ut fra Windows og Android plus alle varianter av Linux. Den store er en A3 tosidig HP officejet, den lille billige er en Epson. Begge er All in one modeller.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hancom Viewer?

Hur skriver du ut från Android?
Min Canon med Airprint kopplad till nätverket vägrar att samarbeta med Android.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Hancom Viewer?

Jag skriver enkelt ut från alla mina Android enheter till min HP skrivare med HP ePrint appen.
 
Toppen