• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hancom Viewer?

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hancom Viewer?

Tack!
Jag var tvungen att installera Canon Print Service för att få det hela att funka!
Lite krångligare än iOS men jag vänjer mig.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hancom Viewer?

Jag misstänker att mina gamla skrivare, en Canon i 9950 fotoskrivare och en Canon Pixma iP 2700, saknar bluetooth. Jag vet inte, använder aldrig bluetooth. Ska kolla. Det måste ju gå att se om plattan hittar dom, antar jag.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hancom Viewer?

Jag antar det, saken är under utredning!

Screenshot_2014-12-04-12-19-59.jpg

PS. Inte ens när jag gjorde plattan "synlig" fick jag kontakt. (Alla dessa förbenade inställningar.)

Screenshot_2014-12-04-12-30-39.jpg
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hancom Viewer?

Du kanske skall återgå till iPad, det mesta är enklare på den, dessutom är apparna gjorda för det större formatet. Androidplattorna kör med telefonappar.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hancom Viewer?

Fjuttlogga.jpg

Efter många om och men så fick jag till en fjuttlogga och efter många om och men så fick jag in den här. Kolossalt knöligt! Måste gå omvägen via Photoshop i datorn för att överhuvudtaget få med bilden.

Paddan är bra till navigering!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Hancom Viewer?

Exakt en sån logga fick jag till som genväg i min nya android, det fungerar men i min äldre lur är den större.

Men vad är det som krånglar så pass att du måste ta till photshop?
Själv lyckas jag hitta gömman för skärmdumpar varje gång jag vill ladda upp, men jag kanske har mer tur.

Dessutom har jag märkt en egenhet som gör att när jag ska posta ett inlägg här och vill bifoga en bild, när jag trycker på gemet och därefter "välj bild" så får jag valet att i det läget att starta kameran och ta bilden som ska laddas upp. Det gör det svårt att välja fel bild men man bör ju rycka upp sig och ta en bra bild. :)

mvh jocke
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hancom Viewer?

En bild tagen med plattan ska gå lätt att lägga ut här, tror jag. Tidigare ikväll hade jag problem med hälsodrycken och där lyckades jag inte heller!

Fängslad vinflaska.jpg

Undrar om det finns något vettigt fotoprogram i paddan. Alla jag har träffat på står sig slätt mot Photoshop.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hancom Viewer?

Du kanske skall återgå till iPad, det mesta är enklare på den, dessutom är apparna gjorda för det större formatet. Androidplattorna kör med telefonappar.

Leste om Stephen Hawkins og hans spesialdatorer for tale, Intels utviklere prøve å utnytte en finesse i iPhone - men IOS var for komplisert for en av verdens mest inteligente personer.

Når det gjelder påtnden om telefonapper på Android, så er det en tvilsom sannhet. Saken er at det er lagt til rette for at apper skal kunne tilpasse seg enkelt til de skjermformat som er tilgjengelig - og det utnyttes av et stort antall apper. Selvfølgelig finnes det kodeskriver som ikke forstår dette, spesiellt gjelder dette apper som også finnes på IOS :rolleyes:. Her skalerer Android skjermformatet opp til den større skjermen. Andre utnytter den enkleste delen av tilpassning hvor menyer fra høyre og venstre skjermkant er tilstede hele tiden på brede skjermer, men må dras inn på smale.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Hancom Viewer?

Vissa kommunikationsproblem har jag fortfarande med plattan, t.ex. hur man ska få till en utskrift på skrivaren snabbt och enkelt. Mina skrivare tycks sakna bluetooth vilket väl skulle kunna fungera för ändamålet o.s.v. Markera, kopiera, klistra in och flytta prylar kan jag inte heller men det ger sig väl så småningom. Det följde med en manual på tyska så jag får väl kika lite i den.

Det finns en hel del att lära men fördelarna överväger, tycker jag hittills. T.o.m. tangentbordet är lätt att använda!

Jappe

Satsar du på så moderna grejer som en ny Samsungplatta så måste du uppdatera skrivaren, allt hänger ihop...

Wifi, blåtand ....tutti

En bra skrivare kostar inte mycket idag...men färgpatronerna.

PIXMA – kompatibilitet med trådlös utskrift och appar - Canon Svenska
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hancom Viewer?

Det verkar som om paddor och plattor kräver en dator i bakgrunden för att kunna fungera fullt ut. Det visste jag innan jag köpte den här jätteplattan Samsung 12,2 Boingaboäng. Jag är nöjd hittills!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hancom Viewer?

Det verkar som om paddor och plattor kräver en dator i bakgrunden för att kunna fungera fullt ut. Det visste jag innan jag köpte den här jätteplattan Samsung 12,2 Boingaboäng. Jag är nöjd hittills!

Jappe

Nej, nej, det krävs ingen dator i bakgrunden!

Möjligen för att göra säkerhetskopior av bilder och dylikt.
De bästa apparna är klart mer sofistikerade än motsvarigheten på datorn.
De är snabbare, mer lättanvända och flera är gratis.

Photoshop och andra dyra datorprogram vänder sig i första hand till proffsen, jag använde kanske några procent av deras kapacitet på den tiden datorn var enda alternativet. Känns som hundra år sedan!

PS! Har du provat Snapseed ännu? För mig blev appen en riktig aha-upplevelse!
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Hancom Viewer?

Jag har också en ny Samsungplatta, Galaxy Tab S.
Det PeterK säger stämmer exakt. Lägg upp bokmärke, tryck på detta och välj på menyn så får du upp en ikon på startsidan.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hancom Viewer?

Nej, nej, det krävs ingen dator i bakgrunden!

Möjligen för att göra säkerhetskopior av bilder och dylikt.

Bara mina foton i datorn är nästan 100 gb. Dom kan jag inte lägga in i plattan! Säkerhetskopierar gör jag i externa hårddiskar.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hancom Viewer?

Jag har också en ny Samsungplatta, Galaxy Tab S.
Det PeterK säger stämmer exakt. Lägg upp bokmärke, tryck på detta och välj på menyn så får du upp en ikon på startsidan.

Fungerer ikkje på min platta. Jag får bara fram fjuttloggan med hjälp av en ikonwidget men det går ju det också. Det kanske är Google eller någon annan som vill att hemmagjorda ikoner inte får vara för tydliga.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hancom Viewer?

Krånglade in den här grunkan (remote pc) i plattan.

remo.jpg

Möjligen kan jag nå skrivaren via datorn. Någon som vet?
 
Toppen