• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan Club försäkring

F

F.d. 29819

Guest
Ni som har husbilen försäkrad i Caravan Club kontrollera noga villkoren !
För ett antal år sedan flyttade jag mina försäkringar till C/C som då var återförsäkrade i Coda Försikring i Danmark, en anledning var att mitt förra bolag inte täckte bl.a eventuell stöld av två datorer i husbilen. Vilket C/C lovade skulle ingå.
Till årsförfallodagen i juni kom det en faktura från Trygg Hansa på husbilsförsäkringen, jag har aldrig haft några försäkringar vid Tr/H. Började ringa för utröna vad som skett, komma fram till Tr/H via telefon det inte att leka med. Då visade det sig att C/C har bytt försäkringsbolag från Codan till Trygg Hansa, detta utan att meddela mig ?
Efter ytterligare samtal med Tr/h där jag kontrollerade försäkringsvillkoren, visade det sig att det inte ingick något lösöre alls i husbilsförsäkringen, Tr/H hänvisade för eventuell ersättning av stöld av lösöre till min hemförsäkring.
Jag har min hemförsäkring i ett annat bolag, vilket kommer att resultera i betalning av två självrisker, att dessutom "kriga" med två försäkringsbolag om samma skada ser man inte fram emot.
Som jag ser det har C/C förändrat villkoren på min försäkring utan att meddela, vilket inte är tillåtet.
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: Caravan Club försäkring

Jag blev ivartfall informerad.... och villkoren...
Unika fördelar för din husbil /husvagn


- Reseskydd i 90 dagar - Avställningsförsäkringen gäller inom EU/EES - Drulleförsäkring ingår - Snabb skadeservice - När husbilen/husvagnen är obebodd ersätter vi utan tidsbegränsning stöld av ljud- och bildutrustning med högst 15 000 kr. Med ljud- och bildutrustning menar vi: TV, DVD, digitalboxar och stereo - Kostnadsfritt autogiro
 
F

F.d. 29819

Guest
Sv: Caravan Club försäkring

Kolla direkt med Tr/H vilket jag gjorde, då var det en helt annan omfattning.
 
F

F.d. 29819

Guest
Sv: Caravan Club försäkring

Vid eventuell skada gör man skadeanmälan direkt till Trygg Hansa, och då gäller deras villkor.
Begär ut villkoren efter försäkringsbolags bytet och kontrollera
 
Toppen