• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

avundsjuka eller varför

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Jag upptäckte att någon repat garagedörren på höger sida, antagligen med någon nyckel troligtvis i slutet av veckan ,bilen var tvättad föra helgen ,bilen står på gemensam parkering ,ej privata platser så det är väl någon som retar sig , på min firma bil ställde dom en 4tums spik under däcket , varför kan man inte säga ifrån i stället, om nu bilen är i vägen:mad::mad::mad:mvh håkan
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: avundsjuka eller varför

Det är bedrövligt att du skall bli utsatt för sådana här saker. Förhoppningsvis har repan på garagedörren & spiken under däcket inget samband. Repan är kanske en olycka & spiken ett ungdomsstreck. Om det trots allt skulle ha ett samband & gjort av en vuxen så har denne någon mental defekt för så gör ingen normal människa. Om jag vore du så skulle jag polisanmäla detta.

Bennie
 

holiday

HBK Medlem
Inlägg
197
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2024
Sv: avundsjuka eller varför

Mycket tråkigt Håkan o Britt. Du som har så bra puts på dina bilar. Svagt när inte människor kan lösa detta på ett riktigt sätt. Gör en polisanmälan helt klart, inte för att dom kan göra så mycket men för att markera.
Mvh Bert
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: avundsjuka eller varför

Detta händer ofta på nya bilar, en sjuklig böjelse hos vissa!
Min Merca blev repad när den endast var några dagar gammal för snart 30 år sedan.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: avundsjuka eller varför

Vi kanske har de samhälle vi förtjänar?

Hur menar du Christer ?
Att ingen skall ha något som någon annan inte har ?
Om man nu väljer att köpa en bil eller husbil efter sparat eller dragit in på annat för att köpa detta och någon annan slösat pengar på "skit" och inte kan köpa detta då har dom ju gjort sitt val och skall ju då inte förstöra andras saker .

Är det begränsat antal personer som går där Håkan ?
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: avundsjuka eller varför

Nej jag har bilen på gemensam parkering precis utanför mitt garage i ändan av parkeringen , men dom flesta har 2st bilar på 19st garage och det är 27platser ute vi är 3st som har bilen i garaget , jag får väl försöka att hitta en plats som man kan hyra, mvh håkan
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: avundsjuka eller varför

Hur menar du Christer ?
Att ingen skall ha något som någon annan inte har ?
Om man nu väljer att köpa en bil eller husbil efter sparat eller dragit in på annat för att köpa detta och någon annan slösat pengar på "skit" och inte kan köpa detta då har dom ju gjort sitt val och skall ju då inte förstöra andras saker .

Är det begränsat antal personer som går där Håkan ?

Mm, jag tolkar det nog mer som en påminnelse om att det samhälle vi lever i har vi själva varit med och format/byggt upp. Skall vi skylla på några andra så får det i så fall bli på våra föräldrar ...

Givetvis är det jäkligt tråkigt när sånt här händer men om vi skall vara ärliga så är det väl ändå inte så vanligt?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: avundsjuka eller varför

Allt är relativt men vid min ålder så kallar jag inte något som hänt en gång på 30 år för "ofta" ;)

Även om det inte hänt mig på länge händer det alltför ofta att folk får nya bilar skrapade med vilje!
Vissa människor har stor tillfredsställelse i att förstöra både privat och allmän egendom.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: avundsjuka eller varför

Absolut, håller med dig. Har hänt mig också, men bara en enda gång för ca tio år sedan vad jag kan dra mig till minnes. Dj-a onödigt ofog.
 
F

F.d. 29781

Guest
Sv: avundsjuka eller varför

Mycket tråkigt. Man blir både ledsen och arg. Man kan ju försöka konfrontera
förövaren, men det kan vara svårt.
 
Toppen