• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Camper 760

Ewasbarn

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5902
Medlemskap
2024
Hej. Köpte Garmin Camper på Elmia men är besviken. Jag trodde att de hade fixat så att det skulle gå att få fram rätt hastighet för bil över 3500 kg. Icke, det bara varnar hela tiden. Måste lägga in 3500 kg för att stå ut.
Supporten gjorde en undersökning och här är svaret:

Vi kan bekräfta att hastighetsbegränsningar för lastbilar i nuläget kommer att användas för tunga fordon.
Vår kartleverantör HERE.COM erbjuder inte för närvarande särskilda hastighetsgränser för Husbilar i kartmaterialet för denna region.
Tillsammans med vår kartleverantör undersöker vi om det kan förbättras i framtiden, och vill gärna tacka denna dig så mycket för synpunkter omkring detta.
Tråkigt men sant
Hälsningar Kerstin
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760

Hej
Vet ej hur stor husbil du har men om den väger upp till 5 ton så har detta inge större betydelse men väger den upp mot 10 ton så är det ett större problem.
Har samma navigator och har en inställning för över 3500 och en under brukar kolla när jag lagt en rutt om den räknar om om jag ändrar vikt profil men det har inte hänt ännu. Begränsningar på max vikter på under fem ton är inte så många och då har navigatorn redan räknat bort dom som olämpliga. Den största hjälpen med denna gps är enligt min mening höjd varning och storleken på skärmen samt livstid uppdatering.
Ingmar
 
F

F.d. 29781

Guest
Sv: Garmin Camper 760

Lurar på en sådan eller finns det något motsvarande?
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Garmin Camper 760

Hej.
Någon fler som har problem att ladda Garmin 760-D.
När vi inte har använt den på någon vecka, så kan det ta upp till flera timmar innan man kan använda denna.
Någon som fått skickat tillbacka den för rep / Byte?
//
Skoogis
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Garmin Camper 760

Hej.
Någon fler som har problem att ladda Garmin 760-D.
När vi inte har använt den på någon vecka, så kan det ta upp till flera timmar innan man kan använda denna.
Någon som fått skickat tillbacka den för rep / Byte?
//
Skoogis
Har du kollat USB kabeln, Jag hade laddproblem med min TomTom det var kabeln som inte funkade.
 

Ewasbarn

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5902
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Camper 760

Hej. Min dator slår ifrån i viloläge och då går Garmin också ner i vila. Det gäller att hålla igång datorn hela tiden som den laddar. Lycka till och trevlig helg.
 
Toppen