• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Visserligen kan man genom olika instanser via reg.numret få reda på det mesta, men här sammanställs allt "bekvämt" i ett enda drag. På nolltid får du reda på var någon bor, andra fordon, vem man lever med, när bilen köptes, hur långt man kör varje år m.m. Genom att klicka vid namnet kopplas man dessutom direkt till en karta där man kan få vägbeskrivning! hem till fordonsägaren.

Helt sjukt enligt mitt tycke. Vilken superservice för tjuvar som kollar reg.nr på allt från stormarknaders parkering till färjeläger. Nu behöver dom inte ens anstränga sig! Allt serverat på direkten.

Kolla själva får ni se... Sök registreringsnummer / bilregistret gratis pÃ¥ Biluppgifter.se
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Supertack! Det var en bra tjänst som jag kan använda i jobbet, lite smidigare än trafikverkets variant där jag måste begära ett fax för samma sak.
Smidig lösning helt enkelt som passar mig i mitt jobb. :)

Men ja,, det börjar bli sjukt lätt att leta fram uppgifter om folk...
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Om man ska förhandla om premien på en dyr och stöldbegärlig bil. Tycker i alla fall mitt bolag, att det är ett stort plus att garaget inte är på hemadressen.
bosse b
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Snacka om att vara anonym.
Olle.
 

olsborgs

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Denna tillsammans med upplysning.se ger allt så man kan kapa en identitet till 100%.
Skrämmande hur som helst.
 

Kjell o Gertie Åkerlund

FD HBK Medlem
Inlägg
37
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2293
Medlemskap
2023
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Är detta lagligt.Jag har pratat med en i styrelsen, uppgifterna kommer från länstyrelsen plus en till som jag inte vet vem det är ännu.
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Detta är iofs inget nytt. Lite blandning av transportstyrelsen, birthday, ratsit, google maps osv. Skillnaden är man slipper söka på olika ställen, och transportstyrelsen tar någon mindre avgift för ägarupplysningen. Själv ingen support av dylikt, men som sagt inget speciellt nytänk.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Tack för att du visat detta.

Om vi nu är duktiga och här på forumet och/eller på facebook talar om när vi reser iväg och hur länge vi blir borta så jämnar vi marken ytterliggare för dem som vill åt våra saker.

Känns nästan bäst att lämna huset olåst när man reser så man slipper få det sönderbrutet eller rutor utslagna.

Var finns vår rätt till intigritet.

Jag tycker att listan borde kompleteras med skostorlek kroppsvikt och färg på kalsonger. Då skulle den bli mer komplett. Kanske man oxå skulle lägga till utdrag från plastkortet så man kan läsa hur ofta jag går på bolaget och om man kan räkna med fin Wiskey vid eventuellt hembesök. Man kan väl koppla mot ICA så man kan se vilken meny jag föredrar. Finns det oxfile och bea att ta med sig från ett besök.

Dom elektroniska spåren är otäcka när man tänker efter.

Det är väl förresten inte bara buset som kan kolla. Storebror staten kan ju ha åsikter om resande vad jag köper osv. Vad det någon som sa James Orwells (hette han så) 1984.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Åke

De flesta har nycklarna i ett nyckelskåp innanför ytterdörren, det är välkänt.
t.
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Transportstyrelsen ansvarar inte för biluppgifter.se - Transportstyrelsen

Transportstyrelsen ansvarar inte för biluppgifter.se
Transportstyrelsen har uppmärksammat att det, via webbsajten biluppgifter.se, går att få fram fordonsuppgifter som har sitt ursprung i vägtrafikregistret. Vi anser att webbsajten och företaget bakom presenterar information på ett vilseledande sätt.

Av den textinformation som finns på webbsajten är det lätt att dra slutsatsen att Transportstyrelsen står bakom den information som presenteras. På biluppgifter.se hänvisas också till Transportstyrelsens kundtjänst för fordonsfrågor om man har frågor om uppgifterna.

Vi vill förtydliga att Transportstyrelsen INTE förser företaget med fordons- eller adressuppgifter från vägtrafikregistret och vi kan därför inte heller svara på frågor eller ta ansvar för eventuella felaktigheter som presenteras.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Om uppgifterna inte kommer från transportstyrelsen var kommer de då ifrån?
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Tydligen är de köpta från något företag som i sin tur köpt uppgifterna från transportstyrelsen enl artikeln i Aftonbladet.
 
Toppen