• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer Duomobil - Sensation?

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Har ni sett denna? Vilken skön idé, vilken skön vision. Dock, sovrummet är tveksamt; allt annat är bara toppen! Kolla in länken:

Bildergalerie DuoMobil

Den ska vi ha när Hymer har fixat till enkelbäddarna fram. Jajamen.

Laika är nära toppen, men detta är den definitiva toppen. (Som sagt, bara Hymer fixar till långbäddarna fram).

Kolla bara in utrustningsnivån, och de sköna inredningsdetaljerna/-idéerna;
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Hymer Duomobil - Sensation?

Det är fullt möjligt att bädda på längden fram, så det är bara att köpa! ;)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Duomobil - Sensation?

Mmm, men kolla in köket, badrummet, sittgruppen ,etc.
Och alla smarta utrymmen: Garderober, köket, raumbad mm;
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hymer Duomobil - Sensation?

Leste på Hymer sin side at långbäddar foran er opsjon på 2015 modellen. 80 cm bredde, og den ene sengen blir over 2m. Brukbar lastvikt 880 før utstyr.
 

olsborgs

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Duomobil - Sensation?

Jag har fått en broschyr på denna extremt väl genomtänkta husbil. (På svenska!!)
Vad gäller sängarna så anser jag att detta är ett lyft mot vad jag har idag.
Vi har idag våra singelsängar med tre trappsteg. Denna bil har faktiskt bara två.
Sovavdelningen är ju helt separerad från resten av bilen med kök/vardagsrum.
Helt suveränt planerat. Stort garage, mm. mm.

När jag och hustrun tittade i broschyren tyckte vi båda att detta var den mest perfekta lösningen även för oss.
Jag kontaktade Hymer i Sverige för att kunna se denna bil "live". Svaret blev dessvärre att den inte finns i vårt land.

Dessutom blev jag upplyst att bilen idag bara är tillverkad i två exemplar. Men intresset från presumtiva svenska kunder hade varit stort.
Själva har vi en bil från 2013, så ett byte kommer förmodligen att ske efter nästa säsong.

Jag ser denna bil som att man tagit det bästa från husbilen i kombination med husvagnen.

Enligt prislista ligger den på € 94.000 i standardutförande.
Vid eventuellt köp kommer vi att köpa den i Tyskland.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Duomobil - Sensation?

Man ska nog se den i verkligheten. Foto med vidvinkel förvränger storleken.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hymer Duomobil - Sensation?

Beste måte å vurdere en husbils løsning er lese tegningen av grunnplanet og deretter se på bildene. Vidvinkel forvrenger en god del, men enda mer ekstrem blir panorama kamera!
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Duomobil - Sensation?

Exakt samma planlösning har vi i vår Dethleffs ALPA. Skillnaden är att Alpan är en Alkov. Annars lika

Vill ni uppleva hur den är i verkligheten finns en Alpa till salu på Codat. Länken nedan har många bilder

Dethleffs A6820-2 Alpha - Byt Bil

Youtube- Dethleffs AlPa - YouTube

//Niclas

Fördelen med Alphan är att sängarna är i ett stycke och på plats hela tiden, inget som behöver fällas ner. Om jag förstått rätt är fotändan av sängarna separerad i Hymers variant. Vi har tittat på den hos Codat och vi var mycket sugna på Alphan, men valet föll på att vi ville ha bakhjulsdrivet... Annars...
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Hymer Duomobil - Sensation?

Jag har fått en broschyr på denna extremt väl genomtänkta husbil. (På svenska!!)
Vad gäller sängarna så anser jag att detta är ett lyft mot vad jag har idag.
Vi har idag våra singelsängar med tre trappsteg. Denna bil har faktiskt bara två.
Sovavdelningen är ju helt separerad från resten av bilen med kök/vardagsrum.
Helt suveränt planerat. Stort garage, mm. mm.

När jag och hustrun tittade i broschyren tyckte vi båda att detta var den mest perfekta lösningen även för oss.
Jag kontaktade Hymer i Sverige för att kunna se denna bil "live". Svaret blev dessvärre att den inte finns i vårt land.

Dessutom blev jag upplyst att bilen idag bara är tillverkad i två exemplar. Men intresset från presumtiva svenska kunder hade varit stort.
Själva har vi en bil från 2013, så ett byte kommer förmodligen att ske efter nästa säsong.

Jag ser denna bil som att man tagit det bästa från husbilen i kombination med husvagnen.

Enligt prislista ligger den på € 94.000 i standardutförande.
Vid eventuellt köp kommer vi att köpa den i Tyskland.

På mobile.de finns 12 st, priser ca € 107000-132000.
 
S

Sara & Micke

Guest
Sv: Hymer Duomobil - Sensation?

Om jag förstått det rätt så är det samma tyska par som hjälpt till och designa både Alpa och Duomobil.

/Micke
 

PerEB

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
28602
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Duomobil - Sensation?

Hej
Jag undrar om någon av er köpt en Hymer Duomobil. Vi har kollat på Hymer 634 men ännu inte på 534.
Om någon har rest med den, vore vi tacksamma för en kort recension:)

Hälsningar
Per
 

framat

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
7168
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Duomobil - Sensation?

vi har en 634 sedan två år.
Bara massor av plus, perfekt för två personer. Det finns möjlighet med extrastolar och bäddning för ytterligare två.
Lars
 
Toppen