• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kanske den äldsta 2010 som sålts.

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Kollade runt lite på blocket och fann denna.
Eura Mobil Helintegrerad 3,0 160 Hk Långbädda | Örebro

Den säljs som en 2010, den är importerad o registrerad i utlandet 2010-03-12.
men den som är lite insatt i Fiat Ducato ser att chassiet är en 2007 t.ex blå emblem.

Om man sedan kollar chassinumret ser man att chassiet är byggt 15/12/2006.
Vad har Eura pysslat med i 4år eller har den stått hos en handlare osåld i tre år?

Hur kan det bli så här tokigt, tycker synd om köparen som tror att det är en 2010 det
kan bli en kalldusch när den ska säljas igen. Självklart behöver varken priset eller bilen vara fel det avgör marknaden.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Kanske den äldsta 2010 som sålts.

Ganska vanligt i branchen speciellt under år med lågkunjungtur. Husbilsföretaget köper på sig ett antal chassi som kan bli stående något år innan de byggs till husbil. Hamnar sefan den husbilen oregistrerad hos en importör eller handlare blir det ett par år mellan bilens och husbilens årsmodell. Ett faktum att se upp för när man köper bil. Bilar mår inte bra av att stå länge i lager om de inte står inne i varmgarage och det gör de mycket sällan
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Kanske den äldsta 2010 som sålts.

Detta är ingen ny företeelse. Jag har en 91'a som är påbyggd -93. Det kan vara så att påbyggaren överskattar marknadsbehovet & köper hem för många bilar eller så är inköpspriset baserat på antal bilar som köps.

Bennie
 
Toppen