• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Calira Check-Panel 210

F

F.d. 1470

Guest
Hej!
Flera har ju haft problem med Caliras laddare/elblock. Jag har dock fått ett annat fel, styrpanelen, Calira Check-panel 210, med en display och 4 knappar under blev helt blank nu när jag drog igång systemen igen efter LiFePoy4-installationen (återkommer om den i annan tråd).

Panelen och all ström i bilen fungerar klanderfritt, det är bara det att displayen på panelen är helt blank. Några idéer?

ANders
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Calira Check-Panel 210

Fick av min mekaniker nere på Fehmarn i samband med att jag bytte panna höra att lite äldre versioner av denna panel plötsligt kan lägga av om den blir strömlös. Besynnerligt, men det hände med min i samband med pannbytet och jag fick då en ny panel monterad.

aake
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Calira Check-Panel 210

Kan det være et lite backup-batteri inne på panelet som er slutt? Prøvde å lese manualen men den gir ingen pekepinne. Men se etter om det ikke finnes en liten sikring - typisk 1 til 3A som forsyner panelet. På noen paneler sitter det en slik inne på baksiden - på andre på elblokken.
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Calira Check-Panel 210

Som vanligt var det ganska enkelt. Sitter en 20mm bred flatkabel på baksidan, som kommer från displayen och skall vara instucken från sodan i en kontakt. Hade lossnat, förmodligen kommit åt den vid annan installation.

Nu skall jag ut och testa lithium-installation.

Anders
 
Toppen