• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåpsproblem med elen.

D

Deleted member 11118

Guest
Bilen har stått stilla i 4 veckor inkopplad på el, nu när jag kom ut till bilen och skulle lasta in i kylen, fungerar den inte på el. Har alltså inte varit i bilen på 4 veckor. Kollade säkringen den var hel men byte försäkerhetsskull till en ny. Men kylskåpet fungar inte på elen. Den fungerar på gasol.

Får felkod 1, vilket översatt är: Växelströmselementets uppmätta strömstyrka är 75% lägre än den noninella strömstyrkan.

För Er som fattar denna text vad innebär det för en lekman som inte fattar något.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpsproblem med elen.

Känner flera som haft samma problem och det har hjälpt att stänga av kylen och starta om den. Jo faktiskt!
Troligen är problemet att om el eller gasen tar slut/stängs av när kylen inte är avstängd så slår den bakut.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Kylskåpsproblem med elen.

Stängde av och satte på ett antal gånger igår fredag hjälpte inte. Har kört på gasol till just nu lördag kl. 10.12 provade sätta den på auto och då gick den plötsligt på el. Ibland undrar ma hur det funkar. Ställer av bilen på onsdag, har service på bildelen på tisdag. Intressant se om el funkar om 5 månder. Tack för alla tips bra att veta om det händer igen.
 
Toppen