• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

camperstop europe 2014

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: camperstop europe 2014

Tack. den sidan har vi redan. Boken är mer användarvänlig = ingen uppkoppling

ha d
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: camperstop europe 2014

Jag tycker den är bra, har använt den några år. När jag köpte den på nätet
fick jag också möjligheter att ladda ner länderna till min TomTom, på det sättet kompletterar de varandra!
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: camperstop europe 2014

För den som gillar små ställplatser och gratis platser kompletterar camperstop europe och campercontact varandra. Jag har camperstop och campercontact i GPS:en, men går ofta in i boken för mer info hur vettigt det verkar.

Många av platserna finns med överallt, men vissa platser som är "halvofficiella" kan man hitta i camperstop europe.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: camperstop europe 2014

Campercontact tar bara upp officielle och lagliga ställ-/park-platser. De tar inte upp alla dessa platser där man tolereras att stå med husbil (inofficielle ställplatser) men som inte är en laglig, officiell plats. Det gör däremot Facile-en-Route med sin Camperstop eller Campergids Europa, den finns på flera språk med olika namn men är samma bok.
Helt riktigt är alltså Camperstop Europa ett bra komplement till Campercontacts App. Även Campercontact finns i bokform: https://www.nkc.nl/webwinkel/camperplaatsgidsen/acsi-campingcard-en-camperplaatsen-gids-2014/
Den görs av NKC i samarbete med ACSI, då får man även med CC CampingCard katalogen inkl. CampingcardACSI-rabattkortet. Allt i samma bokverk (2delar) den kostar 25€ + porto, för icke medlemmar i NKC.
2015års katalog går att beställa i mitten av december 2014
Julian
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: camperstop europe 2014

Gokväll

Såg att Adlibris tar 266 kr för 2014 utgåva av camperstop europe. Bra pris.

ha d
 
Toppen