• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Programuppdatering i Ipad

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Programuppdatering i Ipad

MEN eftersom det inte går att ringa vanliga telefonsamtal eller skicka vanliga SMS med den så kräver den android telefon eller en iPhone som komplement, för det går väl att ringa vanliga samtal och sms:a med iPhonen eller är den också begränsad till applesfären!?

Jag har en android platta på 8 tum som klarar allt men den saknar iGo primo och Poiviewer som är enda anledningen till att jag försöker få iPaden att fungera som enda alternativ.

Jag försöker reda ut begreppen här så gott jag kan.

Jappe :confused:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Programuppdatering i Ipad

Eftersom min gamla iPhone har ett Wifogkort kan den gratis vidarebefordra 200 SMS per månad förutom att ringa 120 minuter + fri surf. Dock verkar den inte kunna vidarebefordra MMS skrivna på iPad. En begränsning hos Wifog!

Wifogkortet är av förklarliga skäl populärt bland småbarnsföräldrar som alltid kan nå sina barn och vice versa. En bonus är alltså att telefonen kan vidarebefordra SMS skrivna på plattan.


PS! På många nyare abonnemang är gratis SMS en bonus, vet ej om det även gäller MMS.
 
Senast ändrad:

ztefan

FD HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4355
Medlemskap
2022
Sv: Programuppdatering i Ipad

Jag har köpt en iPad Air till hustrun, nu vill den bli uppdaterad till iOs 8.1. Är det bara att köra igang nerladdningen och vänta eller måste gamla inställningar göras om hur lång tid kan det ta. Obs vi är nybörjare på Apple prylar, tacksam för svar Hölsr Stefan med fru Solveig
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Programuppdatering i Ipad

Jag har köpt en iPad Air till hustrun, nu vill den bli uppdaterad till iOs 8.1. Är det bara att köra igang nerladdningen och vänta eller måste gamla inställningar göras om hur lång tid kan det ta. Obs vi är nybörjare på Apple prylar, tacksam för svar Hölsr Stefan med fru Solveig

Det är bara att köra igång!
Se till att den är laddad och bered dig på att det tar en stund, avbryt inte!

Många säkerhetskopierar mot iTunes i datorn för att vara på säkra sidan men det är tveksamt om det är nödvändigt.
 
H

hianders

Guest
Sv: Programuppdatering i Ipad

Hur ofta och varför bör man synka en padda med Itunes i datorn?

Inger/fru hianders
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Programuppdatering i Ipad

Hur ofta och varför bör man synka en padda med Itunes i datorn?

Inger/fru hianders

Om plattan/telefonen förloras eller stjäls är det enkelt att lägga in alla gamla inställningar och appar i en ny.

Dessutom går det att spåra och stänga av en förlorad enhet, synkad eller inte.
 
H

hianders

Guest
Sv: Programuppdatering i Ipad

Hur får man bort en irriterande påminnelse (en röd prick med en etta i) som finns på symbolen för inställningar? När jag går in på Inställningar så står det att 8.1 är hämtad! Jag vill inte ladda ner något mer nu på ett tag efter strulet med 8.0.

Så hur?

Inger
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Programuppdatering i Ipad

Har du hämtat 8.1 men inte installerat?
Version 8.1 har förutom en del nya funktioner såsom möjlighet att sända vanliga SMS från iPad en hel del buggfixar. Inga problem med 8.1 alltså!
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Programuppdatering i Ipad

Nu har jag fått igång min ipad igen, behövdes ett besök i Göteborg, Macforum a 295 kr

Stig
 
Toppen