• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wifog och Iphone, jag behöver hjälp.

F

F.d. 14324

Guest
Hej, jag brottas med ett wifogsimkort i en iphone4 och jag har kört fast och jag kommer inte loss.
Eftersom jag är jättedålig på sånt här så tänkte jag skriva upp symptomen jag ser och hoppas på att någon av er kan räkna ut vad som kan vara orsaken att jag inte får igång simkortet.

Internet fungerar med wifi, inte med wifog simkort.
Ogiltigt simkort finns att läsa i överkant på startskärmen.
Jag kommer inte åt några inställningar från wifogappen, det stå: Fel vid laddning.
APN för mobildata, här står det online.telia.se, borde det stå något annat?
Mobildata, 3G och Data-roaming är alla påslagna.
Flygplansläge är inte aktiverat.
Ordet Simfel dyker upp då och då.

Kan någon se den stora bilden här och hjälpa mig på traven. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Wifog och Iphone, jag behöver hjälp.

Ja! Där har vi det. :oops:
Det hade jag helt glömt bort, telefonen är ju bunden till telia, efter en snabb koll med min fru kan jag konstatera att den upplåsning av telefonen vi pratade om förut aldrig blev gjord!

Tack Arkilles. :)

Jag ställer mig i skamvrån en stund. :oops::oops::)

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog och Iphone, jag behöver hjälp.

Eftersom telefonen troligen inte längre är bunden kan du säkert låsa upp den utan kostnad.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Wifog och Iphone, jag behöver hjälp.

Jag ska ge mig på att låsa upp den, när det framgick här att det var det faktum att den var låst som är mitt problem skickade jag min fru till en telefonservicebutik för att ordna upp saken. De ville ha 790 kr för jobbet men upplyste henne om att det vore mycket smartare att gå till teliabutiken på andra sidan staden, för de gör jobbet för ca 300 kr.

Kostnadsfritt låter bättre, kan man göra det själv på något sätt?

mvh jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog och Iphone, jag behöver hjälp.

En artikel från 2013.

Uppdaterad: Den nya lagen trädde i kraft 1 maj 2014

I en ny remiss till Lagrådet föreslår regeringen med IT- och energiminister Anna-Karin Hatt i spetsen att mobiloperatörer tvingas till kortare uppsägningstider för telefonabonnemang. I dag är det som mest vanligt med tre månaders uppsägningstid för konsumenter – en period som remissen vill kapa till endast en månad.

Utöver det föreslås det i förslaget att operatörslås – när operatörer låser telefoner till att enbart fungera med operatörens SIM-kort – efter bindningstiden ska kunna tas bort kostnadsfritt och utan dröjsmål. Att via en operatör i dag låsa upp en telefon kräver en avgift på mellan 200-300 kronor beroende på operatör.

De nya reglerna, om de fastslås, kommer enligt Hatt leda till större konkurrens på marknaden, vilket i sin tur ska resultera i bättre tjänster för kunderna.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Wifog och Iphone, jag behöver hjälp.

Det stämmer Jocke! Jag låste upp min gamla iPhone 4 i Telia butiken och fick betala 300:-. Dom ville gärna se kvitto vilket jag naturligtvis inte hade (gammal jobbmobil), dock kunde argumentera mig förbi den "brandväggen".
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Wifog och Iphone, jag behöver hjälp.

300 kronor är telefonen helt klart värd att kosta på.
Kvitto kan nog bli knepigare men det kan jag eventuellt ordna fram om det krävs, jag köpte telefonen av en bekant. Frågan är om han har det kvar nu tre år senare.

mvh jocke
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Wifog och Iphone, jag behöver hjälp.

Jag låste upp en iPhone 4S med Tre-abonnemang till 0:-. Detta p.g.a. lång tid som kund, fast bara en månad av 24 med denna telefon. Du kan ju försöka samma med Telia!

jyrki
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Wifog och Iphone, jag behöver hjälp.

En artikel från 2013.

Uppdaterad: Den nya lagen trädde i kraft 1 maj 2014

I en ny remiss till Lagrådet föreslår regeringen med IT- och energiminister Anna-Karin Hatt i spetsen att mobiloperatörer tvingas till kortare uppsägningstider för telefonabonnemang. I dag är det som mest vanligt med tre månaders uppsägningstid för konsumenter – en period som remissen vill kapa till endast en månad.

Utöver det föreslås det i förslaget att operatörslås – när operatörer låser telefoner till att enbart fungera med operatörens SIM-kort – efter bindningstiden ska kunna tas bort kostnadsfritt och utan dröjsmål. Att via en operatör i dag låsa upp en telefon kräver en avgift på mellan 200-300 kronor beroende på operatör.

De nya reglerna, om de fastslås, kommer enligt Hatt leda till större konkurrens på marknaden, vilket i sin tur ska resultera i bättre tjänster för kunderna.

Jag förmodar att detta bara gäller för telefoner köpta efter 1/5 2014. På samma sätt som att uppsägningstiden inte ändrats till en månad på gamla abonnemang, bara på nya.
 

SorenJ

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
2671
Medlemskap
2024
Sv: Wifog och Iphone, jag behöver hjälp.

Jag fixade Wifog till surfplattan men det var inget för landsbygden ingen hastighet endast en pinne kan inte ladda ned reklamen, telia inga problem med 4G
 
Toppen