• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic nya versionen

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic nya versionen

Allt är ändrat. Typsnitt på text och karta är ändrat. Sökfunktionen är ändrad, nu liknar det som att söka på ett dokument på datorn.
Jag har inte uppdaterat min lilla platta så jag har tagit bort automatisk uppdatering tills jag lärt mig den nya versionen. Jag ska försöka lägga in några skärmdumpar så du kan se hur det ser ut. Det blir när det finns tid.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic nya versionen

Här är några screenshots, tråkig och jobbig layout. Tar tid att komma överrens med den nya versionen.
 

Bilagor

  • Screenshot_2014-10-20-20-29-05.jpg
    Screenshot_2014-10-20-20-29-05.jpg
    266 KB · Visningar: 6
  • Screenshot_2014-10-20-20-28-45.jpg
    Screenshot_2014-10-20-20-28-45.jpg
    135,1 KB · Visningar: 2
  • Screenshot_2014-10-20-20-28-09.jpg
    Screenshot_2014-10-20-20-28-09.jpg
    126,7 KB · Visningar: 3
  • Screenshot_2014-10-20-20-27-31.jpg
    Screenshot_2014-10-20-20-27-31.jpg
    591,8 KB · Visningar: 5

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Efter att ha bläddrat runt i den nya versionen tycker jag att det mest handlar om att vänja sig vid att det ser olika ut.

Funktionellt ser jag inte att det är någon större skillnad.
 

Nilzon

HBK Intresserad
Inlägg
58
Kommun
Enköping
Sv: Sygic nya versionen

@Tommy o Elisabeth,
Tack för bilderna, jag hoppas att det skall vara en process med tillvänjning som det ofta kan vara när en layout ändras drastiskt.
Jag hoppas också att det inte blivit segare utan flyter på lika rappt som jag har upplevt det hitintills.

Nilzon
 

Kricar

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Klippan
HBK-Nr
2394
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Någon som luskat ut var man hittar sina inlagda poi:s. T.ex HBK ställplatser.
De kommer visserligen fram när man trycker på Grupper-Favorit POI.
Men jag vill veta vilka grupper jag själv lagt in.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic nya versionen

Har inte kommit så långt men dom finns där. Min Samsung tab 10 platta har blivit lite segare i uppstart med hittar satelliterna snabbare.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic nya versionen

Måste väl vara så ärlig och säga att jag gillar sökversionen med favoriter , tidigare sökta. Hittade några fina ställplatser i Moseldalen som jag trodde jag tappat bort. Men dom låg kvar i "tidigare sökta". Denna version lagrar många och länge. Lättare att söka inte så många "klick".
Mer kommer så småningom. Ha de gott alla.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Jag är djupt besviken på den nya versionen, texterna är mycket mindre, man ser inte pilarna som låg i mitten och visade hur man skulle köra/svänga.
Djäkla tur att jag kunde använga min ZTE 7" platta i stället.

S
Fick en ny uppdatering av den senaste versionen.
V 14.6.6

Jojje
i Torrevega Spanien
 
Senast redigerad av en moderator:

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic nya versionen

Hav tröst Jojje. Jag var lika negativ som du, kanske till och med lite mer. Men jag har "mjuknat" en del och kan tycka efter lite övning blir den bara bättre och bättre. Sökfunktionen är betydligt enklare o snabbare. Jag använder Locus Map för att hålla koll på alla ställplatser med foto och street wiev, den länkar automatiskt till Sygic för navigering till vald plats. Här fungerar det lite bättre och snabbare vid länkning och öppning.
Så mitt råd är, häll upp ett glas Rioja rött och fippla på knapparna lite så ska du se det blir lite lättare och när flaskan är tom är du expert.
Ha de gott!!
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Jag får väl testa lite till, men saknar den information som låg längst ner när man använde programmet.
Använder också Locus först och sen Sygic.

Trodde Sygic glömt något eftersom det kom en ny uppdatering i dag, men vad besviken jag blev :(
Nu lämnar vi snart Torrelavega och MacDonalds internet och drar vi vidare mot Gijon.

Vi störs

Jojje
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic nya versionen

Satt och fipplade lite igår kväll på plattan. Tycker att sökfunktionen är bra men när jag hittat platsen jag sökt är det värre. Då kommer en liten blåskylt upp på kartan på platsen man sökt. Denna ska man klicka på för att det sedan ska dyka upp i högra hörnet uppe en knapp som det står navigera på. Det finns också ytterligare inställningar om ni i navigationsläge klickar på den nedersta svarta fältet, då kommer det fram en list med fler grejor. Det tar tid men skam den som ger sig.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic nya versionen

Är det någon som kommit på knepet hur man på ett enkelt sätt börjar navigeringen efter det att den sökta platsen hittats? Jag har bara kommit fram till en väldigt krångligt sätt. Man pekar på den blå skylten vid destinationen så kommer en blå list fram i ovankant och där visar sig en knapp som heter Navigera. Om man söker på en favorit så fungerar inte detta, har inte lyckat att starta navigeringen till en favorit. Någon som vet??
 
F

F.d. 53081

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Efter att du hittat platsen klickar du på resväg uppe till höger. Sedan kommer det upp navigera uppe till höger. Klicka och kör.
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Har försökt skriva in kordinaterna men inte lyckas.
Under inställning enheter och tid kan man välja format
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Jo nu har jag kommit in på denna funktion.
Enligt manualen ska det vara kommatecken mellan N resp. E koordinaterna...

Man får väl börja testa sig fram...

Redigerat 2014-10-29:

Fungerar nu bra för mig!
Man anger koordinaterna UTAN N resp. E framför
 
Senast ändrad:

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Jag har just laddat ner 14.6.6 och alla kartor och POI är kvar sedan den gamla versionen. Men denna är mycket krångligare att använda. Tar ett bra tag innan man fattar vad som står i handboken och hur man gör på telefonen.
Men håller man på ett tag fungerar det. Vet dock inte vad som skulle vara bättre än den gamla 14.2.3
 

Hans o Ia Larson

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
4815
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Hej,
har också laddat uppgraderingen av den nya versionen och nu kommit fram till kapitlet att navigera/söka med hjälp av kordinater. Läst manualen, men blir tyvärr inte klokare. Försökt på lite olika sätt att skriva in dom i sökraden. Ni som lyckats, hur skriver ni in följande exempel kordinater i sökraden?

N55*56'28" E14*18'46".

Nästa fråga, har inte hittat någon gps angivelse för kordinater när jag står på målet, gjorde så förut i den tidigare versionen. Har någon hittat den uppgiften?

Lite pyssligt har det varit att få grepp om det så här långt, träning förstår jag går åt och man blir ju bara trögare o trögare.
Hälsningar
Hasse L
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Skriv 055°56'28",014°18'46" i sökfältet

Befintliga koordinater där jag befinner mig har jag inte heller hittat
 
Toppen