• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FON

F

F.d. 55554

Guest
Inte förrän här i Honfleur kom jag på att jag kunde använda FON eftersom jag har en FON-router igång hemma hos min son. N
Skaffade min första router för många år sedan, använde det när jag bodde i Fuengirola och Torrevieja, det var innan Gittan kom i in i mitt liv igen, nu med husbil.
Tyvärr använder jag inte systemet i Sverige eftersom jag använder data bra pris, mobilt och bredband.
Men, som vanligt kom jag inte in på SFR WIFI FON, hade fel lösenord nerskrivet. Nu är det fixat.
Jag fick be min son reseta routern och vänta en stund, nu kan jag logga in på nätverket var jag än är inom Eu och det finns ett med FON.
När vi var i Portugal använde jag FON ofta, tyvärr dåligt nät på många ställen. När vi stod i Villa Real så hade jag bäst kontakt med Spanska FON.

Jag testade Telenors EUKoll, 25mb/dag för 29 kr, skrattretande, dom 25mb försvann snabbt.
Det gäller att se upp med inställningarna när det gäller uppdatering av appar.
Eurosim ger 500mb för 3€ dag.

Jojje
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: FON

Jag hade en FON-router installerad hemma för kanske 5 år sedan men lade ner den då jag gick över till 3G. Även om det så småningom kom ett meddelande från Fonera att mitt konto var vilande, så visar det sig att jag fortfarande kan logga in på det när jag hittar en FON-anslutning varhelst jag är i Europa. Vanligtvis samarbetar Fonera med någon kommersiell leverantör och då är det inte privata routrar som belastas.
MVH / Thomas Eriksson
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: FON

Jag är förvånad över hur många Fonroutrar det fanns att logga in på i Framkrike, samma här i Portugal, det verkar som att många barer, fik, restauranger är anslutna till Fon och har ett Fonnätverk.
Var på en pub igår för att dom hade internet, koden satt på väggen.
Skulle visa Fon för några Svenskar som var där, förvånad upptäckte jag att puben hade ett Fon med samma nätverksid.

Var på en pub här i Baleal beställde en öl, frågade om deras internet, det var öppet nätverk.
När jag kollade Fon appen så fanns pubens nätverk där.

Bilden med randiga ballongerna visar Fonroutrar i Praia de Barra.
Screenshot_2014-10-28-19-50-52.jpg.

Ni som inte åkt iväg ännu, beställ en Fonrouter på Fon, sätt upp den hemma eller som jag hos vår son, sen kan ni logga in på Fon inom E0U.
Den kommer färdig installerad med delat nätverk, ett för er och ett som delas ut till Fonmedlemnar
Min första Fonrouter var gratis när jag beställde den för många år sedan, nu kostar den några hundralappar.
Bäst är att gå in på Fonshemsida och kolla läget.

Obs!
Jobbar inte eller är betald av Fon!
Har bara förmånen av fritt internet.

Jojje
 
Toppen