• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Poi Hbk ställplatser till Sygic

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Poi Hbk ställplatser till Sygic

Hur gör man för att se dom fyra närmaste poi i Sygic?
Nu har jag dom bara i
Locus.

Vet faktiskt inte riktigt vad som gjorde skillnaden.
Jag gick in under inställningar och bockade i allt jag hittade om intressepunkter.
Tror att det möjligen var Karta, Kartdetaljer, Intressepunkter där jag bockade i samtliga kategorier.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Poi Hbk ställplatser till Sygic

Vet faktiskt inte riktigt vad som gjorde skillnaden.
Jag gick in under inställningar och bockade i allt jag hittade om intressepunkter.
Tror att det möjligen var Karta, Kartdetaljer, Intressepunkter där jag bockade i samtliga kategorier.

Man måste såklart ha importerat pois till Sygic först - se ovan.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Poi Hbk ställplatser till Sygic

För att hitta platserna i sygic måste man vara på, eller hålla på att navigera till, en plats i närheten.
När jag väljer navigera till och skriver in en ort, och sedan väljer Intressepunkter på orten, tar ner tangentbordet, så finns "Grupper" längst ner till höger. Där finns den importerade filen, som då visar de pois som finns i närheten av det valda målet.

Den beskrivningen är bra och jag närmar mig, inte riktigt hela vägen bara så här inledningsvis.

Screenshot_2014-10-07-20-16-07.jpg

Det syns dåligt på bilden men hbk-raderna är gråare än de andra och ej klickbara.
Jag testar mig fram. :)
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Poi Hbk ställplatser till Sygic

Så såg det ut hos mig innan jag markerade filen som huvudkategori i Sygic.
Så ser det också ut fortfarande när jag söker efter platser i Norge/Danmark.
Tyvärr funkar inte min on/off knapp som den ska, så jag kan inte få till några skärmdumpar som illustrerar hur jag gjorde.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Poi Hbk ställplatser till Sygic

Det behöver inte vara rupi-filer.
Med appen Rupi Manager kan du ladda ned de flesta filformaten och få in de i Sygic automatiskt.

Classe,
Rupi Manager verkar lovande.
Har du försökt importera poifiler som innehåller pois från mer än ett land? I så fall - resultat?

Andra tips om Rupi Manager?- vi är flera som vill få till det med Sygic och poi import.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Poi Hbk ställplatser till Sygic

Öhh,, alltså.. det här verkar ju fungera.
Jag laddade ner gpx-filen, startade appen rupimanager som konverterade den, sen var det massa saker om mappalternativ jag inte orkade gå igenom utan jag valde att exportera filen till sygic.
När jag startade sygic kom det upp ett meddelande om att nya pois fanns att tillgå, tror jag bara tryckte okej.

Jag hittar ett vitt R i en röd ring på kartan som tycks vara ikonen som rupimanager ordnat, platser i sverige, danmark och tyskland finns där vid mina stickprov och det är de länderna jag har kartor till just nu.

Klickar man på en R-ikon så får man reda på namnet på platsen och några klick senare har man startat navigeringen till stället.

Screenshot_2014-10-07-21-42-18.jpg

Screenshot_2014-10-07-21-39-20.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Poi Hbk ställplatser till Sygic

Märkeliga saker hända, än i våra dar minsann......
Jockes framgång med utländska pois lämnade mig ingen ro.

Efter omstart och utegående (för att få giltig position) hittar jag nu danska pois, både på kartan och vid sökning via "Navigera till".
MEN, om jag klickar på någon av de funna poisen (i danmark) så tvärdör min Sygic.

I sverige kan jag välja pois med ett klick och navigera dit.......
Vafan är det frågan om? Kanske nåt specifikt för denna Androidversionen på en Sony tablet?:confused:
Dax att sova på saken. Natti!
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Poi Hbk ställplatser till Sygic

Hmm, vi har nog en del att utforska ser jag.
Sygic har kraschat 2 gånger för mig, vid försök med en plats i tyskland och en i danmark, men det fungerar oftare än det kraschar... alltid nåt! :)

Även om siffrorna på antalet platser verkade stämma vid importen så saknar jag en del platser, de i sverige och danmark verkar finnas där, i tyskland saknar jag just nu en del som jag vet exakt var de ligger, främst i större städer men testen jag gjort är inte stor och övergripande på något sätt.
Det kan ju vara så att platser mer än ett antal mil inte visas, att långa rutter blir för mycket för sygic att beräkna..
Jag misstänker dock inte att min telefon telefon saknar kapacitet i det här fallet. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Poi Hbk ställplatser till Sygic

Med gårdagens två krascher samt en del upplevd seghet i färskt minne så funderar jag på om det inte är värt ett försök att dela upp gpx-filen i mindre delar och förslagsvis per land (som tidigare var ett krav för sygic)

Det här programmet kanske kan göra jobbet: Gpx Splitter Fungerar inte.

Vi få se om det blir tid över.. :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen