• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kazakhstan!

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Kazakhstan!

Jag är oerhört avundsjuk. Jag stor det var danskarna som tidigare gjorde en resa runt svarta havet också. Att vi i Sverige inte har sådana här trevliga utflykter.
 
F

F.d. 21075

Guest
Sv: Kazakhstan!

Ja, der var danskere som tog en tur rundt om Sortehavet for nogle år siden, et par biler fra dengang deltog i turen til Kazakhstan.

Bare tag fat. Det er fantastisk at komme så lang væk hjemmefra, og ikke spor farligt, vil det fremgå af de næste dagbogssider.

Er der nogen som mangler lidt råd, så svarer jeg så godt jeg kan, også privat. :) Min opgave var at stå for arrangementer i selve Kazakhstan, så det ved jeg en del om, og har nu gode personlige kontakter derude.
 

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Kazakhstan!

Tack för en väldigt intressant reseberättelse och för väldigt fina bilder. Spännande att följa er resa, jag blir inspirerad och nyfiken på att "resa i öst".
Elisabeth
 
F

F.d. 21075

Guest
Sv: Kazakhstan!

Elisabeth, som tidigare skrivet, bare kom i gang det är inte farligt. Vi har endast möt vänlige och söta mennesker. Inte en enda som ville göra os ondt. Öppna och intresserade nyfikna mennesker är vad vi har mødt.
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Kazakhstan!

Många smil blir det. Men också en undran, hur höll bilarna ihop?
Har själv kört en hel del på dåliga vägar, men det har varit med FN och Räddningsverkets last och terängbilar . Till och med dom fick mycket stryk trotts relativt lätt last.
bosse b
 
F

F.d. 21075

Guest
Sv: Kazakhstan!

Joe, de holdt ihop alla, men en oplevede at sengen var ved at gå fra hinanden. Jeg selv fik rystet en slange løs, så vandet fossede ud. Men ellers holdt de sammen.

Vi har en hylde bag i bilen som lige skal fæstnes igen. men ellers ingen uheld, kun et smadret spejl hos en som også smadrede en baglygte under en bakning.

Det værste var vist de fruer som var ved at få nervöse sammenbrud. Det var ikke let at håndtere.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 21075

Guest
Sv: Kazakhstan!

Nja, Jes, det sker nok ikke.

Lige nu er vi vaccinerede imod bureaukratiet ved grænserne, men man ved jo aldrig hvad der kan ske i fremtiden. De næste par år er der andre planer, som kun indbefatter EU og Norge :)

Der er mange lande i Europa vi endnu ikke har besøgt. Polen kunne sagtens være en mulighed, måske på en tur til Rumænien. Men først står der Sydfrankrig på listen.
 
Toppen