• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

walkera tali h500 hexacopter

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Både Walkera och Phantom finns till lägre priser på Ebay.
Importerar man från USA eller Asien får man dock se upp med tullkostnader.

Om ditt syfte är att videofilma är det kanske bäst att titta på GoPro Black med tillhörande gimbal. Tyvärr använder den samma frekvens som Walkeran (2,4 Ghz).
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Ja ang. tull+moms så kommer i princip ingenting igenom sen Arlandaposten tog över klareringen från USA iallafall.
Jag har däremot aldrig åkt på tull+moms när jag handlat på DX.Com, säkert 100 köp där, dock bara smått.
Har någon erfarenhet vid större belopp med försändelser från Kina?

Jag förstår att Go pro är bra, men knappast prisvärd.
Som denna verkar vara.
Menar du att kamera och radion ligger på samma frekvens, och stör varandra ?

En jämförelse
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=28YiVJrUCqHhywO5pIGgDw&url=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3D_GAMcnDYdmM&cd=2&ved=0CCgQtwIwAQ&usg=AFQjCNFaIHROnabbSb78wlPXS0w1nslMWA&sig2=PjpSSycIgt4Q7lmWoi2gwA
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Det enda "större" köp jag har gjort från Kina är övervakningskamera, ca 1500 kr. Blev moms på det.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Menar du att kamera och radion ligger på samma frekvens, och stör varandra ?

Ja, man gör klokt i att stänga av GoProkamerans WiFi före avfärd.
Phantom FC40 använder 5,8-bandet och kostar med gimbal under 4000:-.
Tyvärr har jag inte fått till pitch och roll från NASA-burken och det mindre batteriet klarar luftfärder på max 12 minuter.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: walkera tali h500 hexacopter

...Jag har däremot aldrig åkt på tull+moms när jag handlat på DX.Com, säkert 100 köp där, dock bara smått.
Har någon erfarenhet vid större belopp med försändelser från Kina?

]

Jag har nog fått dryga 50talet försändelser från Kina och tullen har bara lagt sig i ett par gånger.
Tullen verkar gå igång på vikt och storlek så om man inte köper för stora och tunga saker samt sprider ut det på flera beställningar så verkar risken liten. Butikerna jag köpt från har också varit bra på att packa smått och även på eget initiativ skrivit ett lågt värde på tulldeklarationslappen.
Dyraste sakerna jag beställt hem har kostat runt 1.500:-.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Men inte försöker ni väl ta in saker från länder utanför EU utan att betala moms och eventuell tull? Det är ju olagligt och en form av skattesmitning. Vi vill ju göra rätt för oss (som det brukar heta när det handlar om parkerings-, ställplats- och campingavgifter). :rolleyes:


Oavsett så tycker jag mig märka att Tullverket blivit mera alerta och observanta på gods från Kina, Hong Kong med flera lågprisländer under senare år. Räkna alltså med att få göra rätt för er och skulle paketet slinka igenom så är det bara en bonus.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Men inte försöker ni väl ta in saker från länder utanför EU utan att betala moms och eventuell tull? Det är ju olagligt och en form av skattesmitning. Vi vill ju göra rätt för oss (som det brukar heta när det handlar om parkerings-, ställplats- och campingavgifter). :rolleyes:
...

Skulle aldrig falla mig in att försöka undvika en kostnad med flit. Jag har t.o.m ringt till Tullverket och gnällt på att dom slarvat och släppt igenom mina paket.
När jag frågade hur jag skall betala in moms och tull på paketen dom missat så la dom bara på luren..:confused:

;)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Angående tull så slank mitt första set med 20tums-fälgar från Ebay förbi, inte direkt små paket den gången :D
 

tywes

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4233
Medlemskap
2021
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Kan rekommendera Walkera QR350 Pro med batteri/flygtid på 20-25 minuter.
Testar nu med en enkel kamera, Denver AC-5000W.
Finns att beskåda på youtube: Sök på 1957gtw
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Som jag förstår så har din "smart control" = oavsett vilket håll drönaren pekar så uppåt på kontrollen så flyger den från dej,
neråt på styrkontrollen så flyger den alltid tillbaka mot dej
höger kontroll alltid höger osv.

Har jag fattat rätt?

räckvidden på 2km, samt flygtiden verkar imponerande.
vilka har bäst priser på denna?
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Vid köp direkt från Dji i Hongkong får man leverans utan att man behöver betala moms och tullavgifter.
Skulle man ändå få en räkning från tullen på tull-eller momsavgifter, så återbetalar Dji fakturabeloppet.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Jag köpte en billig quadcopter för 300 spänn i Kina som är väldigt svårhanterlig men samtidigt skojig och som gav blodad tand, så ett större inköp är väl i faggorna. Vad jag undrar lite över är kamerafunktionen. Har man möjlighet att se i någon display vad kameran ser? Kan man plocka ut enstaka foton ur filmen i efterhand och om det är möjligt, hur är bildkvalitén?

dron.JPG

Jag har vissa funderingar på en Phantom eller Walkera. Förslag och erfarenheter, även när det gäller kameran?

Jappe

PS: Vad som får mig att tveka en aning är att det har blivit ganska tyst här på forumet om dessa fantastiska flygande maskiner jämfört med den initiala yran! Har alla coptrarna flugit bort från sina ägare? Min lilla minicopter är väldigt rymningsbenägen!
 
Senast ändrad:
M

MatsFo

Guest
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Jag är tyst för jag väntar på min Phantom Vision 2 plus :). Jag beställde just den efter vad jag läst här och började sedan googla och läsa recensioner m.m.
Snål som jag är beställde jag den i USA via en kompis som är där just nu, så han kommer att ta hem den, vilket ger en väntan på ett par veckor till tyvärr :(.

Den är dyr men har fått väldigt bra kritik överallt. Jag funderade länge mellan ganska mycket billigare quadcopters och denna men valde PV2+ just för att den fått så bra kritik överallt, men någon erfarenhet av dessa quadcopters har jag inte.

/Mats
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: walkera tali h500 hexacopter

Jag köpte en billig quadcopter för 300 spänn i Kina som är väldigt svårhanterlig men samtidigt skojig och som gav blodad tand, så ett större inköp är väl i faggorna. Vad jag undrar lite över är kamerafunktionen. Har man möjlighet att se i någon display vad kameran ser? Kan man plocka ut enstaka foton ur filmen i efterhand och om det är möjligt, hur är bildkvalitén?

Jag har vissa funderingar på en Phantom eller Walkera. Förslag och erfarenheter, även när det gäller kameran?

Jappe

Med din iPad kan du se vad flygkameran ser ca 100 meter från där du befinner dig. För större avstånd finns förstärkare, men smakar det så kostar det.

Jag har lyckats få dit en billig Ebaygimbal på min Phantom FC40, utan gimbal blir videoupptagningen en katastrof. Om bara stormen bedarrar så skall det fotograferas. Är inte riktigt mogen för att flyga över vatten ännu, föredrar mjukt gräs att krascha i!

PS! Det går fint att plocka ut bilder ur videoupptagningar om man använder en bra kamera med upplösning från 1080. Tex GoPro Silver eller Black Edition.

Man kan även ta stillbilder med kameran, tex timelapse där kameran tar bilder med intervall mellan 0,5 - 60 sekunder.
 
Senast ändrad:
Toppen