• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Multi-Starter Erfarenhet?

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.857
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Multi-Starter Erfarenhet?

Ifall du bara ska ha den som starthjälp så verkar den lite klen 200A max.350A i 3sek.
Känns inte jättebillig.
Bra dock med stor kapacitet 30Ah
Har själv inte handlat i denna shop, vad tillkommer på priset?

Har själv kastat ett antal typ jula-starthjälp, men de är ju billiga.
Har nu sedan 5år en black&decker starthjälp.
Har den i husbilen, och testat den på husbilen och fick igång den när batteriet inte fick det,
den klarar t.o.m att starta brorsans Cadillac=650A.
Använder den även till kylväskan,tyvärr har dessa blivit dyra, jag gav bara 700kr då, kostar 1300kr idag.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.857
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Multi-Starter Erfarenhet?

Tittar man på kabelarean så ser alla modellerna ut att ha väl klena kablar för just starthjälp,
man kan ju koppla på en sån här ock vänta några minuter så ström får flyta över i det tomma batteriet och på det sättet få igång ett fordon med "tomt" batteri, brukar funka ifall man inte har allt för tomt batteri.
Jag ser nog dessa "multi-starters" som just multi. Deras starka sida är rel. hög kapacitet och framför allt Multi, många bra kontakter och även olika spänning.
Så kommer du att använda den mer som "multi-kraftkälla" så är den säkert ok.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Multi-Starter Erfarenhet?

Det var något erbjudande om multistarter i senaste Motor.
Tyvärr har jag nog inte kvar tidningen men jag reagerade på att den var relativt kraftfull och med många olika anslutningar.
Jag kan leta i återvinningspåsen om intresse finne.
 

Polarissnö

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Tierp
HBK-Nr
487
Medlemskap
2024
Sv: Multi-Starter Erfarenhet?

Hej
I jobbet har jag en Wv Crafter. En måndag för någon vecka sedan var den helt död. Motorn orkade knappt runt ett varv vid startförsök. Helt urdraget batteri. Hämtade multistarten och kopplade på den. Craftern startade direkt på första försöket. :yes:
Hasse.
 

saxtorp

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2024
Sv: Multi-Starter Erfarenhet?

Hej! Jag hittar ingen för 73:11 Euro. Jag har köpt denna (se länk) men det var ju ett tag sen och kanske inte finns kvar. Grejerna ligger inte kvar så värst länge på deras sida.
16800mAh Multi-Function Car Jump Starter High-power emergency portable Charger

Ovanstående kostade ca 700 SEK. Motormännen har en liknande för strax över 2000 SEK.

Jag har testat den på en 4-och 6-cylindrig bensinbil. Har inte testat den på min husbil men den fungerade bra på bensinbilarna.
Hälsningar
Sven-Erik
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Multi-Starter Erfarenhet?

Denna finns på Motormännen men är lite dyr.
RING - PowerPack RPP265

Nästan 15 kilo väger den!
Kolla även den lilla smidiga (halvkilot) från M som heter Micro-Start XP-10 - Starthjälp. Startar diesel o V8 upp till 40 ggr på en laddning. Laddar även mobil, dator mm. Brorsan har den och är supernöjd.
 

Pooldigger

HBK Medlem
Inlägg
164
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
17367
Medlemskap
2024
Sv: Multi-Starter Erfarenhet?

Tackar hittade den själv tidigare lite för mycket pengar.
Som jag skrev i tidigare inlägg köpte jag en billigare variant.
Tack för du tog dig tid att leta upp den:):):)
 
Toppen