• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Genom vindrutan i Kroatien

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Genom vindrutan i Kroatien

Några mil norr Dubrovnik kom vi ikapp två cyklister, en med hunden i bak på cykeln den andra med cykelhjälmen hängande i bak. Trafiken var tät.
Tomhoff

Fantastisk bild! Man blir mer orolig för hunden än personenutan hjälm, som själv valt att vara oskyddad.Den hunden har tydligen vana att åka cykel eftersom den inte ens har en korg att sitta i! Jag har hunden bak men i en korg. Nu har vi ny hund och nu har korgen utrustats med nättak. Bengt
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Genom vindrutan i Kroatien

Om jeg ser rigtigt sidder hunden i en plast-korg.

Efter at min hund Sofus lod mig køre i Kiler-kanalen*** :oops:
købte jeg også en cykel-korv til hunden.

***
Vi cyklede langs Kieler-kanale på fin cyklesti - ingen trafik :)
Sofus ville pludselig ski.., NU og her, og eftersom jeg kun styrede med en hånd, hundelinen i den anden, kom jeg ud af kurs og kørte stejlt ned i kanalen.
Cyklen blev reddet men et foto kamera og en mobiltelefon erstattede forsikringen.
:oops::D

Sofus gennem side vindrutan
PICT2727.JPG
 
Senast redigerad av en moderator:

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Genom vindrutan i Kroatien

Det var en rolig historia att berätta om, men jag förstår att det inte kändes bra då när det hände. Hunden blev säkert förlåten, efter som hunden är människans bästa vän. :twitcy:Snygg hund föresten, inte olik vår dvärgschnauzer när den sticker ut nosen genom rutan. Bengt
 
Toppen