• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

OnePlus One invitasjon til kjøp.

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Første produksjonsbatch ble revet bort på det amerikanske marked i løpet av timer. At endel av disse dukker opp på Ebay til en fantasipris er ikke uventet. Det er og solgt endel OPO på Ebay, både internasjnale (hovedsaklig USA) og China versjoner. China versjon er lett kjennelig, den er ikke merket med Cyanogenmod - oftest hvit og levert med ColorOS om den kommer i uåpnet orginal embalasje. Det omsettes stadig bambusbaksider - selv om produktet ble trukket fra OnePlus sin webshop.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Eftersom det fortfarande står "coming soon" på hemsidan men finns på Ebay drar jag slutsatsen att de föredrar att sälja för 344:- istället för 159:-

Som sagt, förvrängare av rang.
Man upphör aldrig att förvånas

Var det möjligen i denna butik du hittade den på Ebay?
Påstår du att det är OnePlus Ones egna butik på Ebay eller kan det "möjligen" vara en annan random butik som lever på att köpa upp och sen sälja vidare med eget rejält påslag p.g.a att tillgången är begränsad?? :rolleyes:

Powerpacken fanns tillgänglig i deras egen shop tidigare idag.



Suck!:rolleyes:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

OxygenOS er sluppet, litt dillete installasjon. Foreløpige kommentarer er at det er en nesten ren Android 5.0.2 - det jobbes med 5.1 som kommer som en OTA oppgradering når den er klar.
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag har fått 2st invites för 64gb modellen, kort giltighet så hör av dig om intresse finns.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Någon av er som orkat med att installera Oxygen?
Personligen tycker jag det verkar vara omständigt och jag väntar nog och ser om det blir enklare med CM12s over the air (ota)
Annars verkar Oxygen kunna passa mig, snabbt och smidigt men sämre kamera, inget 4k, inget Raw.

Vi får se hur jag gör. Mvh jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag väntar också, det verkar enklare med OTA.

Kan du fota med 4K med nuvarande OS?

image.jpg
Min inställning
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Det sägs att man kan filma med 4k nu och fotografera med bilder i raw med cm11, men jag har aldrig undersökt saken närmare. Det enda jag noterat är att mina filmer blir gigantiska i storlek och suget att ladda upp dem till youtube har minskat.
Det klagas just nu på oneplus forum om att kameran har blivit sämre i och med oxygen, max 1080 när man filmar och inget raw. Det skulle kanske passa mig och reducera tiden vid uppladdning. :)

Annars verkar det vara högtryck när det gäller att spekulera om när CM12s kommer: https://forums.oneplus.net/threads/new-eta-for-cm12s-hopefully-from-steve-k.289448/ (en tråd av flera)

Jag nöjer mig med att konstatera att uppdateringen kommer när den kommer och jag testar nog cm12s innan jag eventuellt ger mig på oxygen.

mvh jocke
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag har fått 2st invites för 64gb modellen, kort giltighet så hör av dig om intresse finns.

det verkar vara dåligt intresse på den här fina telefonen både här och på svenska delen av one plus forumet, så jag lägger ut länkarna här och på one forumet. Dryga 14 timmar kvar nu kl 20.00 6 April

https://account.oneplus.net/invite/claim/GLQI-AS4B-WUPU-AXRC

https://account.oneplus.net/invite/claim/GLPW-OGES-EAX6-GSOI
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

det verkar vara dåligt intresse på den här fina telefonen både här och på svenska delen av one plus forumet, så jag lägger ut länkarna här och på one forumet. Dryga 14 timmar kvar nu kl 20.00 6 April

https://account.oneplus.net/invite/claim/GLQI-AS4B-WUPU-AXRC

https://account.oneplus.net/invite/claim/GLPW-OGES-EAX6-GSOI

Nu är det en kvar
https://account.oneplus.net/invite/claim/GLQI-AS4B-WUPU-AXRC
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Edit, slut på invites.

Annars har jag laddat hem allt som behövs för att gå över till Oxygen, men jag tvekar fortfarande då jag tycker att det verkar vara krångligt.

Den här installern verkar dock vara så pass lovande att jag överväger att våga ge mig på den här processen: https://forums.oneplus.net/threads/...ler-flawlessly-clean-install-oxygenos.290648/

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Tydligen har jag inte så stort tålamod som jag trodde... :D;)
Jag tröttnade på att vänta och installerade CM12S manuellt.
Det var inte så krångligt som jag var rädd för och den här Guiden gav mig självförtroende nog för att ge mig på det och genomföra det.

Efter fem minuters testande så är det spontana intrycket att telefonen blivit snabbare, Locus öppnas snabbare och appen Mina Kartor upplever jag inte som seg längre. Men som sagt så är detta det spontana intrycket och några dagars fipplande behövs nog för att få en bättre bild av hur det blev.

[YOUTUBE]ymD7rf9FdHQ[/YOUTUBE]


mvh jocke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Våre to OPO er nå på CM12S - min som har TWRM ble først oppgradert manuellt og den andre kom av seg selv noen timer senere.

Forskjellen i hastighet for start av apps kommer hovedsaklig fra endringen fra Dalvik til ART. En kunne under CM11S også velge inn ART selv om den ikke var standard.

Forskjellen mellom 11 og 12 i bruk er ikke stor om en ikke har benyttet cynaogen sin epost - denne er byttet til en helt ny og vesentlig forbedret sak fra Boxer. Settings appen er kraftig forbedret ved en opprydding i menystrukturen.

En liten hake ved oppgraderingen er at mange personlige valg er blitt satt til default - ser ut til å gjelde der default er endret, for noen oppsettinger overlevde :D

Får se om jeg får tid til å teste OxygenOS også, men CM12 er ikke dårlig!
Ser at CM12.1 er på vei allerede - med Android 5.1 kjerne.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Mitt batteribekymmer är nu ett avslutat kapitel, problemet försvann med uppdateringen.

Screenshot_2015-04-17-17-29-54.jpg

Tidigare låg Google play service (Google tjänster) på ca 45% de gånger jag kollade och det sög musten ur batteriet.

Mvh jocke
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Nu är det fritt fram.

Big changes are coming to OnePlus.
Today we are bidding farewell to one of the most talked-about aspects of OnePlus: using invites to buy the OnePlus One.
From here on out, the One AND Bamboo StyleSwap Covers will be available on OnePlus.net without invites. All day, every day.
On top of that, there’s a huge discount on select accessories! Our dog Una wanted in on the fun, so we let her decide what it should be:




And don't forget to spread the word: open sales are every day!
Never Settle.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Är 395 Kr ett bra pris för en powerbank?
Oneplus extrabatteri har en kapacitet på 10,000 mAh, med andra ord 10 Ah (amperetimmar) och två usbuttag som kan leverera 2 ampere.
Det går återigen att köpa den men endast i ett paket med en 220-laddare och frakten kostar mer än själva batteriet så slutnotan blir 395 Kr om jag går vidare med mitt köp.

Efter en snabbgoogling så känns det som priset inte är helt galet, men jag ogillar att frakten är dyrare än batteriet, att jag måste köpa en 220-laddare till skadar inte men det hade varit lite roligare om inte laddsladden varit "Out of stock"

mvh jocke

ps, tydligen ingår det en usb-sladd så det blir nog ett köp. Åker jag till någon av elektronikbutikerna hamnar de lätt andra saker i kundvagnen och det blir nog dyrare än 400! :D

Tillägg: Ordern lagd.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Naturligtvis slutsåld!
Jag beställde en Power Bank på Ebay, 20000 mAh för 136:- inkl.frakt istället.
Kanske inte lika snygg?

image.jpg
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Inte riktigt, det går fortfarande att köpa den i ett paket tillsammans med en 220-laddare och vid närmare eftertanke så är det ju ganska bra att ha en 220-laddare extra så man kan ladda dem samtidigt
Men 136 Kr inklusive frakt för ett dubbelt så stort batteri gör nog den infon öveflödig. Det är billigare än vad jag betalade för frakten!

Image 1.jpg

Men men, jag har gjort sämre affärer än den här och det får väl bli en gratisplats till under den här säsongen som kompensation! :D

mvh jocke
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Sneglar på en 1+1 till min sambo, ser att ni diskuterar power bank.

Är det ett problem med 1+1 att få originalbatteriet att räcka en dag?

Läser man på deras sida så menar de att batteriet skall räcka 1 dygn,
beror så klart på hur man brukar den, men ändå.

Vad säger ni som haft 1+1 ett tag nu, vad är dess svagheter?

:)
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Batteriet höll (för mig) 4 dygn första tiden jag hade den och mitt rekord är 6 dygn utan laddning, men då snackar vi i princip helt oanvänd telefon.

Vid en uppdatering blev det nåt knas med google play service som dränerade batteriet och jag blev tvingad att ladda den varje dag för att vara säker på att batteriet skulle räcka.
Det problemet verkar doch vara löst nu med senaste operativet och med min nivå av användande så räcker nu batteriet 2-3 dagar.

Så enligt mig är batteriet telefonens största styrka i kombination med priset, med undantag av den perioden då det var nåt knas!

Svagheter, jag har inte upplevt några brister men Knarrevik hade synpunkter på ljud och lagg i animationer om jag minns rätt, inget jag har erfarit ännu men jag hade redan då aktiverat Dalvik under utvecklaralternativ, Dalvik är nu standard i senaste os om jag fattat det rätt.
Angående ljudet så är det aldrig någon som ringer till mig på den här telefonen då jag fortfarande inte har stoppat in det simkort som har mitt "normala" nummer.

Att jag vill ha en powerbank är mer för en annan grej som ligger lite utanför mitt normala nyttjande av telefonen och högst troligt utanför utanför gängse standarder, lite outside the box liksom...
Faller det väl ut så kanske det kommer några rader om det under en annan rubrik i en ny tråd. ;)

mvh jocke
 
Toppen