• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

OnePlus One invitasjon til kjøp.

F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Japp, helt otroligt.

Ångrar mig lite att jag inte beställde ett flip cover, men det löser sig.
Jag måste skydda mina telefoner, annars fördärvar jag dem i jobbet och just nu har jag en cat b15 som sköter sig bra i jobbmiljön.
Slipdamm, yttre våld och annat har ställt till det för mig under åren och det senaste jag såg är att en svetsloppa försökt ta sig in i telefonens baksida och lämnat en krater efter sig..
Nu tänkte jag försöka att använda två telefoner, om det fungerar i praktiken återstår att se. :)

jocke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Da jeg bestillte min første var ikke flip-cover tilgjengelig så jeg bestillte det etterpå - mer i frakt enn hva coveret koster.

Tredje parts cover finnes, men jeg skulle gjerne skaffet en otterbox - det finnes ikke.

Fant foresten at mobilfun har endel cover og screen protectors: OnePlus One Cases :: MobileFun.com
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Lite häftigt att det verkligen fungerar att få produkten att verka speciell och kunden att känna sig utvald och unik bara för att han måste anstränga sig och måste få tag på en speciell ”inbjudan” för att få köpa varan.
Telefonen skulle dom givetvis kunna sälja i volymer och direkt till alla som vill ha en.

Det är lätt att dra paralleller med krogsvängen där man skapar köer utanför fast man egentligen inte behöver. Man vet att det drar folk.

OBS jag vet inget om telefonen, jag bara reflekterar över marknadsföringsmetoden och att den fungerar.:)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Enkelt forklart - de hadde ikke et stort budsjett, så de bestillte i starten få telefoner i hver batch. Fikk på den måten også avluset telefonen i større grad enn de kunne på annen måte. Samtidig brukte de minimalt på markedsføring, hovedsaklig via sosiale media. En crowdfunding som kunne vært et alternativ ble sett på som mer usikkert, ref Ubuntu telefonen som ikke ble satt i produksjon.

Produksjonen er nå nesten oppe på et volum som kan tillate fritt salg, derfor blir det snart mulig å plassere bestillinger direkte uten invitasjoner og vente i kø på levering. Hadde de startet direkte med det ville det lett blitt 6 mnd ventetid fra bestilling før telefonen ble levert. En slik modell er testet noen mnd nå i China hovedsaklig med 16GB modellen som knapt blir solgt i den vestelige verden. I China leveres telefonen med annen firmware enn internasjonalt - hovedsaklig på grunn av andre LTE bånd.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Möjligt att dom hade svårt att leverera i början men det står t.o.m på deras hemsida att endast sälja genom speciella invites är deras marknadsföringskoncept. Det står även att det inte kommer att ändras under överskådlig tid.

På ett smart sätt vänder man på steken och försöker få köparen att känna sig speciell och tacksam över att ha fått den ”exklusiva möjligheten” att få köpa ett ex av deras produkt.
I normala fall är det ju säljarna som är tacksamma för att kunderna vill köpa produkten.

Som sagt så sågar eller dissar jag inget. Jag bara reflekterar över fenomenet.:)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

På den officielle bloggen har det stått at det blir innført en preorder løsning i oktober. Denne har markedsfolkene i OnePlus referert til på FB og Twitter.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag hittade en slags namninsamling för de som vill att otterbox ska tillverka ett skydd till opo.
Det ser väl inte så lovande ut kan man säga, jag och 108 andra har skrivit upp oss.
Exakt vad jag skrivit mig på har jag inte undersökt närmare men jag kan länka till tråden så får ni bedöma själva om ni vill skriva under: https://forums.oneplus.net/threads/petition-to-make-otterbox-cases-for-the-opo-sign-here.118791/

Nästa fråga: Root!
Är det något man bör göra, eller inte bör göra?
Jag vet inte riktigt vad det innebär och vilka risker man tar. (förutom de vanliga att telefonen kan dö)
Någon skrev att man kunde slippa reklam från googleplay om man rootar sin telefon och gjorde nåt mer, det är ett mycket gott skäl anser jag men,, jag vill ju inte sabba en ny telefon direkt! :)

Väntans tider... Jocke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Har bare slått på utvikler menyene i innstillinger, det får holde en tid. Tidigere Androider har jeg root på, men det er så lite en mangler i Cyanogenmod med utviklermenyer at jeg venter. De par apper som har klaget på manglende root klager og på andre saker som kom med 4.4.4.
 
M

MatsFo

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Jag har resonerat precis som Knut, jag väntar och ser om jag känner att jag behöver det.

/Mats
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Möjligt att dom hade svårt att leverera i början men det står t.o.m på deras hemsida att endast sälja genom speciella invites är deras marknadsföringskoncept. Det står även att det inte kommer att ändras under överskådlig tid.

Invites säljs på Ebay för 3-5 $ och måste användas inom ett dygn.
Alltså kostar telefonen 2850+189 (frakt)+ca 35= ca 3075 kr.
Direktköp på Ebay kostar ytterligare ca 200:-
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Vid köp av telefonen på ebay bör man försäkra sig om att det är 64gb modellen samt att telefonen har rätt frekvensband för 3/4G.
Detta är naturligtvis inte mina egna erfarenheter utan saker jag läst om att man bör ha koll på.

Så här blev mina utgifter, invite ordnade jag utan att betala för den.

Image 1.jpg

Fyra arbetsdagar tog expressfrakt och jag har läst om folk som fått sin telefon på kortare tid utan express..


Det fanns en uppdatering tillgänglig i morse, utan att ta reda på vad den innehöll klickade jag okej, startsidan har ändrats något men någon mer djupgående analys har jag inte gjort.

mvh jocke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Det ser ut til at det legges inn Android 4.4.3 ved produksjon - så noe av det første en finner er oppgraderingen til 4.4.4 CM11S-38R. Mulig det kommer en oppgradering før Android 5 - omlag 2 mnd etter Nexus.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Det kan vara så, jag kollade aldrig före uppdateringen men nu har jag 4.4.4 med Cyanogen 11.0XNPH38R.
Jag läste mig till att den senaste Cm skulle påverka batteritiden positivt.

mvh jocke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Du får også en raskere kjøring av apper ved å bytte fra dalvik til ART som runtime, samtidig som får lengre batteritid!

You can also make some battery saving tweaks in the developer options. Go to Settings > About phone and tap Build number seven times and you’ll unlock Developer options. In the Developer options menu you can try Select runtime and choose ART which is coming in Android L. Some people claim it improves battery life. You can also go to Settings > Performance > Profile and choose Power save or even slow your CPU in Settings > Performance > Processor > CPU governor.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Nu har jag ändrat från Dalvik till Art och det märks en klar skillnad på apparna jag testat. Steroider? :D

Locus har tagit en del tid när man laddar hbk-filen, Med Art märker man en klar skillnad, Sygic kommer igång fortare och det är bra.
Mina geocachingappar reagerar också snabbare. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: OnePlus One invitasjon til kjøp.

Invitationen är tagen.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen