• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iOS 8.0

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Någon som har installerat nya 8.0? Ska man vänta och avvakta, brukar ju ganska snart komma buggrättningar?
Lennart
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iOS 8.0

Och jag råkade ladda ner en uppgradering av Dropbox till ios 8, så jag blev tvungen att avinstallera och ladda ner den igen! Försåtligt gömd bland de ständiga appuppdateringarna. Finns det inga färdiga produkter i den här världen?

Jappe
 
Senast ändrad:

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

Har installerat iOS 8 idag på både iPhone och iPad (Air), hittills inga problem. Hör av mig om något strular.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: iOS 8.0

Uppdaterade i går kväll alla våra 3 iOS apparater via wifi. Inga problem.

Jyrki
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

Även jag uppdaterade min gamla Ipad2 idag och det fungerade bra.

Det tar dock väldigt lång tid att uppdatera samtidigt som stapeln inte ser ut att röra på sig under tiden.
Man får inte vara otålig och börja pilla på den för tidigt i tron att den hängt sig...

Bäst är givetvis ändå att vänta tills alla andra testat men i mitt fall fanns det ändå inget på paddan som jag var rädd för att förlora.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: iOS 8.0

Det går oftast fortast om man uppdaterar via WiFi. Uppdateringen via iTunes kan ta en evighet.
Men, det tar fortfarande en lång tid.
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: iOS 8.0

Laddade ner till min 4s. Inga problem.

Men tydligen går det inte att avinstallera appar, ngt jag fick reda på efteråt

/M
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iOS 8.0

Det går oftast fortast om man uppdaterar via WiFi. Uppdateringen via iTunes kan ta en evighet.
Men, det tar fortfarande en lång tid.

För mig är det tvärtom!
Igår tog det en evighet att uppdatera och jag var nog en aning otålig som försökte att lägga mig i uppdateringen med påföljd att det gick ännu långsammare.

Idag går det som på räls med mina övriga iOS-enheter, nu via iTunes på datorn.

Tur att datorn är bra till något!
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

För mig är det tvärtom!
Igår tog det en evighet att uppdatera och jag var nog en aning otålig som försökte att lägga mig i uppdateringen med påföljd att det gick ännu långsammare.

Idag går det som på räls med mina övriga iOS-enheter, nu via iTunes på datorn.

Tur att datorn är bra till något!

Va!
Har du fortfarande en dator?

Nu kommer det fram.. :D;)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.775
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: iOS 8.0

Det är klar att Knarre har allt Roger. Det är därför han kan göra så objektiva och korrekta jämförelser. Exempelvis om iOS och Apples stora fördelar jämfört med de andra halvfärdiga Androgyna..., f´låt Androida, lösningarna! :D

Jämfört med honom är alla vi andra bara olika stadier av Wannabee´s!

:-/<rister
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

Haha
Jag såg en chans att få ge Knarrevik en liten vänskaplig känga med en stor glimt i ögat och det gläder mig att du hänger på.

Personligen tror jag att herr Knarrevik sitter och svettas nu när han har försagt sig. Undrar hur många datorer han har?:D
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: iOS 8.0

Och jag råkade ladda ner en uppgradering av Dropbox till ios 8, så jag blev tvungen att avinstallera och ladda ner den igen! Försåtligt gömd bland de ständiga appuppdateringarna. Finns det inga färdiga produkter i den här världen?

Jappe

Nej, tyvärr gör det inte det utan det släpps halvfärdiga produkter som
sedan ska lappas och lagas eftersom.
Gäller tydligen även Apples...........
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.775
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: iOS 8.0

Njae, så är det inte riktigt. Det kallas utveckling. Eftersom vi människor och världen i övrigt utvecklas, behöver våra verktyg också göra det för att fylla sina funktioner. Sen kan det visst gå lite hysteri i uppgraderingarna. Men det går oftast bra att ligga kvar på en äldre, fungerande release.

:-/<rister
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.775
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: iOS 8.0

Nej, faktiskt inte Jappe. Utveckling mer som förändring till det bättre. Mer förädlat. Med större förståelse och inlevelse.

Ungefär som när man utvecklar sin smak du vet. Som när man går från att något smakar fotogen, genom att man plötsligt upptäcker nyanser man gillar, till att man blir en riktig jävla gourmet som bara dricker Alsaceviner på Rieslingdruvor vid rätt temperatur och tvunget ska värma sin cocnac så att den blir lenare mot gommen.

Det är den sortens utveckling jag menar! :)

:-/<rister
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iOS 8.0

Det finns ett visst snobberi här som ibland kan tyckas lite mediokert humanitärt utvecklat samtidigt som halva jordens befolkning svälter! Vissa prylar blir viktigare än medmänsklighet och empati!

Jappe
 
Toppen