• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hej!
Kan någon hjälpa mig och förklara hur jag går tillväga när jag skall
Uppdatera kartor och spara det på minneskortet till en Garmin?
Jag får allt på GPS:en och det börjar bli fullt där.
Tacksam om någon kan hjälpa mig.

Mvh
Pelle
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Garmin

Använd Garmin Express.
Den kommer att fråga hur du vill göra med kartorna, lägga på minneskort eller göra ett urval av länder.
Likaså kan du välja att endast uppdatera navigatorn, både navigator och dator eller bara datorn.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Garmin

Detta meddelande fick jag igår från Garmin:

"Ny Lifetime-kartuppdatering tillgänglig

Din Garmin-enhet levererades med kostnadsfria livstids kartuppdateringar. Anslut bara enheten till din dator via en USB-kabel, hämta Garmin Express och följ instruktionerna för att uppdatera dina kartor utan kostnad.
"

OBS! Gäller alltså om man har Lifetime kartuppdatering!
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Garmin

Jag köpte till en livstids i efterhand på Mediamarkt. Jag tror att den kostade ca 300 kronor.

Fungerar bra. Jag har gjort 2 kartuppdateringar genom att i Garmin Express skriva in kortets nummer.

Det här var på den Garmin jag använder på min MC. Jag har hittills använt den i hb oxå. Nu på mässan räknar jag med att köpa en Garmin Camper. I den ingår väl livstidsuppdatering.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Garmin

Detta meddelande fick jag igår från Garmin:

"Ny Lifetime-kartuppdatering tillgänglig

Din Garmin-enhet levererades med kostnadsfria livstids kartuppdateringar. Anslut bara enheten till din dator via en USB-kabel, hämta Garmin Express och följ instruktionerna för att uppdatera dina kartor utan kostnad.
"

OBS! Gäller alltså om man har Lifetime kartuppdatering!

Det fick jag oxå, det jag har gjort är att uppdateringarna går in i GPS:en och den lagerplatsen är till 90% fylld,hur ska jag kunna få in fler uppdateringar har ett minneskort som sitter i men det är tomt.
Vet inte hur jag skall göra. Misstänker att jag måste spara uppdateringen på dator och sedan föra över till minneskortet men hur?

/pelle
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Garmin

Det kom automatiskt upp ett meddelande i Garmin Express att uppdateringen inte ryms i enheten, att jag måste stoppa i en extraminne i Garmin.

Efter att jag hade gjort detta började jag om om allt fungerade bra utan andra åtgärder. Mycket enkelt.

Lycka till!

Jyrki
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Garmin

Jag kopplade upp min Garmin Camper mot datorn och och sökte efter språk i gps-en, klickade bort alla språken utom svenska. Då fick jag mycket plats över.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Garmin

För varje uppdatering så blir filerna större och större men dom läggs ju inte till de tidigare filerna utan dessa ersätts.
Men ett SD-kort kostar inte många kronor och löser framtida bekymmer.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Garmin

Har SD kort i GPS:en.

Ska jag spara kartuppdateringen på dator och sedan kopiera över den till SD kortet i GPS:en?
När jag uppdaterar via garmin Express får jag ingen fråga vart jag skall lägga filerna utan det går rakt in i GPS:en om ni förstår vad jag menar.

/Pelle
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Garmin

Verkar som att om Garmin är full, så utnyttjar Garmin Express SD-kortet automatiskt. Det var bara att ladda ner i Garmin med kortet i.

Jyrki
 
Toppen